کد خبر: ۷۷۰۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

ضرب‌الاجل یک ماهه لبنان به آمریکا

رئیس پارلمان لبنان بر آمادگی لبنان برای بازگشت به مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
ضرب‌الاجل یک ماهه لبنان به آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت: توافق چارچوبی که با آمریکایی‌ها درباره ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل داریم بهترین مکانیزم برای این مسئله است که لبنان به حق کامل خود درباره سرمایه‌گذاری تمام منابعش در دریا بدون کوتاه آمدن یا عادی سازی یا معامله دست یابد. لبنان آماده ازسرگیری مذاکرات در هر زمانی است و اکنون توپ در زمین طرف‌های ناظر مذاکرات غیرمستقیم می‌چرخد اما نه برای تمام عمر بلکه نهایتا برای یک ماه که بعد از آن عملیات استخراج آغاز شود.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، بری در سخنانی خطاب به لبنانی‌ها گفت: برخی در طول چند ماه اخیر اظهارات طایفه‌ای درباره انتخابات ایراد کرده و جنبش أمل و تاریخ و دستاوردها و ائتلاف‌های آن را هدف قرار دادند. این هدف قرار دادن نشان می‌دهد که برخی نیت‌های بدی درباره لبنان دارند. ائتلاف میان أمل و حزب الله یک ائتلاف طایفه‌ای نیست بلکه یک ائتلاف انتخاباتی است. مقاومت همچنان تا این لحظه که در آن دشمن به حاکمیت لبنان لطمه می‌زند و منابعش را تهدید می‌کند و تا روز انتخابات رزمایش‌هایش را در طول مرزها با لبنان اجرا می‌کند پابرجاست.

وی انتخابات را مهم‌ترین مسئله در تاریخ لبنان دانست و از حامیانش خواست مشارکت گسترده داشته باشند تا بر پایبندی به روش و فرهنگ و سلاح مقاومت در کنار ارتش، ملت و مقاومت تأکید کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین