کد خبر: ۷۷۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
رئیس سازمان امور عشایر:

نهاده‌های دامی همچنان با ارز دولتی توزیع می‌شود

پاپی‌زاده با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش‌رو تنظیم بازار در اولویت دولت و جهاد کشاورزی قرار دارد، بیان کرد: البته این به معنای تعطیلی تولید نیست و جزو اقدامات معمول ما است که باید انجام شود.
نهاده‌های دامی همچنان با ارز دولتی توزیع می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: با وجود آغاز جراحی اقتصادی، نهاده های دامی در ماه‌های آینده نیز همچنان به صورت دولتی و با ارز ترجیحی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

عباس پاپی‌زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مدت زمانی که وظیفه تنظیم بر بازار به جهاد کشاورزی محول شد همکاران ما تلاش بسیار مضاعفی داشتند و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: از آنجایی که زنجیره تولید تا مصرف به صورت پیوسته کنار یکدیگر قرار بگیرد بحث تنظیم بازار توسط قانونگذار مصوب شده و در حال حاضر براساس قانون، زنجیره تولید تا توزیع برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و وظیفه ما برنامه ریزی برای تمامی حلقه های این زنجیره اعم از تامین نهاده تا پروسه تولید و فرآوری، توزیع، تنظیم بازار و نظارت است.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی برای نظارت بر اجرای طرح مردم سازی با بیان اینکه زنجیره کامل تولید و توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و باید این وظیفه را به بهترین نحو انجام دهیم، بیان کرد: این وظیفه در حالی به جهاد کشاورزی واگذار شده که دولت جدید سکاندار بخش اجرایی کشور شده و از سویی دیگر دولت سیزدهم در ابتدای کار خود شجاعتی به خرج داده و می خواهد جراحی مهم اقتصادی را در کشور انجام دهد که جهاد کشاورزی در این شرایط در تنظیم بازار عملکرد مطلوبی و بسیار خوبی داشته است.

تنظیم بازار اولویت نخست دولت در شرایط جراحی اقتصادی

پاپی‌زاده با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش‌رو تنظیم بازار در اولویت دولت و جهاد کشاورزی قرار دارد، بیان کرد: البته این به معنای تعطیلی تولید نیست و جزو اقدامات معمول ما است که باید انجام شود.

وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی، گفت: در خصوص کمبود روغن پیگیری های خوبی انجام شد و سهمیه ای بیش از نیاز استان در اختیار دو کارخانه اصلی روغن کشی قرار گرفت و در استان گلستان کمبود روغن نخواهیم داشت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از عملکرد موفق جهاد کشاورزی گلستان در تنظیم بازار قدردانی کرد و گفت: در بحث مرغ و تخم مرغ اقدامات خوبی در استان گلستان انجام شده و تولید آینده نیز روند خوب و رو به رشدی خواهد داشت‌ جوجه ریزی براساس برنامه زمانبندی انجام شده است.

پاپی زاده با بیان اینکه حجم زیاد تولیدات مرغ و تخم مرغ مربوط به گلستان است، افزود: این استان نیاز سایر استان ها را هم تامین می کند لذا با اقدامات انجام شده در ماه های آینده کمبود مرغ و تخم مرغ در استان گلستان و سایر استان‌هایی که این دو کالا را از گلستان تامین می کنند وجود نخواهد داشت.

وی به تامین نهاده های دامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی طی ماه های آینده خبر داد و یادآور شد: با وجود آنکه به دستور ریاست محترم جمهور جراحی اقتصادی آغاز شده و یارانه در اختیار مردم قرار گرفته است اما نهاده های دامی در ماه های آینده همچنان به صورت دولتی و با ارز ترجیحی در اختیار تولیدکننده قرار می گیرد تا ضمن حمایت از تولیدکننده، محصول با قیمت ارزان به مردم عرضه شود.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی برای نظارت بر اجرای طرح مردم سازی بر لزوم استقرار دوربین های نظارتی در کشتارگاه ها تاکید کرد و افزود: بیش از ۷۰۰ مرغداری در استان گلستان وجود دارد و باید نظارت بر عرضه مرغ به صورت مستمر انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین