کد خبر: ۷۷۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت با رئیسی

 ۲۰ تن از علما و ائمه جمعه اهل تسنن سراسر کشور صبح امروز با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کردند.
دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت با رئیسی
آفتاب‌‌نیوز :

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سُنّت زاهدان، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه اهل سُنّت پاوه، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطیفیان مسوول دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی اهل‌ سُنّت، مولوی نذیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری، مولوی ابراهیم فاضل حسینی امام جمعه و عضو مجمع تقریب مذاهب، آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه اهل سُنّت آق قلا و مولوی شرف‌الدین جامی احمدی امام ‌جمعه تربت جام‌ از جمله حاضران در این نشست بودند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مجلس خبرگان، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه اهل ‌سُنّت مهاباد و مشاور استاندار آذربایجان‌ غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل‌ سُنّت ارومیه، آخوند ابوبکر خوجملی امام جمعه اهل‌ سُنّت نگین‌شهر و مشاور استاندار گلستان، ماموستا عزیز بابایی از علمای اهل‌ سُنّت تهران، ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل‌ سُنّت کرمانشاه، شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل‌ سُنّت کنگان، شیخ حسین خانی‌پور امام جمعه اهل‌ سُنّت تالش، شیخ اسماعیل بازدار امام جمعه اهل‌ سُنّت بوشهر و مشاور اهل سُنّتِ استاندار، مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل‌ سُنّت شهرستان درمیان، آخوند گلدی کمالی از علمای برجسته استان و مدیر حوزه علمیه راز و جرگلان از دیگر شرکت‌ کنندگان این نشست بودند.

در این دیدار یک ساعت و نیمه، علمای اهل سُنّت با تقدیر از رویکرد و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه عدالت، دغدغه‌ها و دیدگاه‌هایشان‌ را درباره مهم ترین مسائل مربوط به اهل تسنُّن را مطرح کردند.

استفاده از نخبگان اهل سُنّت در عرصه مدیریت، تأمین نیازهای اساسی و زیرساخت‌ها در استان‌های مرزی و توجه به معیشت‌ و رفع بیکاری جوانان در این استان‌ها از جمله مطلب مطرح شده در این نشست بود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی درباره این دیدار گفت: رئیس جمهور در این نشست صمیمانه، با تقدیر از نگاه دغدغه‌مند علمای اهل سُنّت و تأیید نظرات آنها تأکید کرد دولت سیزدهم با همه توان برای حل مشکلات ساکنان مناطق مرزی تلاش خواهد کرد.

روایت مشاور رئیس جمهور از دیدار علمای اهل سنت با رئیسی

عبدالسلام کریمی وحدت اقوام و مذاهب را امری راهبردی دانست‌ و گفت: استراتژی و موضع دولت نسبت به اقوام و مذاهب، همان موضع نظام و مقام معظم رهبری است که فرمودند همه با هم برابر و برادرند.

وی توسعه عدالت از شعارها و مأموریت‌های اصلی دولت سیزدهم برشمرد و متذکر شد همه امور در سایه همدلی به نتیجه می‌رسد و رئیس جمهور در نشست امروز اطمینان داد حل مشکلات اهل سُنّت را پیگیری می‌کند و از علما و نخبگان اهل تسنّن خواست که دولت را در پیشبرد شعارها و برنامه‌هایش یاری دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین