کد خبر: ۷۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌های اقتصادی و واهمه از رکود که بازار‌های مالی جهانی را به آشوب کشیده است، بیش از یک درصد سقوط کرد.
قیمت نفت سقوط کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۲۵ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۲۴ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و۴۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت هفته جاری همسو با قیمت کالا‌های دیگر و بازار‌های سهام تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن رشد اقتصادی از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، رشد چشمگیر ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به تورم و رکود و همچنین محدودیت‌های کرونایی در چین، روند رو به کاهشی داشتند.

هووی لی، اقتصاددان گروه بانکی OCBC سنگاپور، با اشاره به رشد چشمگیر شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، اظهار کرد: این نگرانی‌های رکود شدت بیشتری پیدا کرده و باعث افت قیمت‌های نفت در معاملات صبح روز جاری شدند.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در آوریل ۸.۳ درصد رشد کرد و نگرانی‌ها نسبت به ضرورت افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره آمریکا را تایید کرد.

با این حال نگرانی‌های عرضه که تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین بوده‌اند، بازار را تقویت کرده‌اند و قیمت‌ها امسال بیش از ۳۵ درصد ریزش کرده است. چشم‌انداز تحریم نفت و سوخت روسیه از سوی اتحادیه اروپا که عرضه جهانی را محدودتر خواهد کرد هم عامل دیگری بوده که از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

اتحادیه اروپا همچنان سر جزئیات تحریم نفت روسیه کلنجار می‌رود. رای گیری در این باره که به حمایت یکپارچه اعضای این بلوک بستگی دارد، به تاخیر افتاده است، زیرا مجارستان مخالف بوده و سایر کشور‌های اروپایی نسبت به تاثیر این اقدام روی اقتصادهایشان ابراز نگرانی می‌کنند.

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از این که روسیه ۳۱ شرکت مستقر در کشور‌هایی که مسکو را به تلافی حمله به اوکراین تحریم کرده‌اند را تحریم کرد، پنج درصد جهش کرده بود.

اما نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن تقاضا در چین که برای مقابله با گسترش شیوع بیماری تلاش می‌کند، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت هفته گذشته تحت تاثیر برداشت از ذخایر استراتژیک، افزایش پیدا کرد، اما ذخایر بنزین در آستانه آغاز فصل رانندگی تابستانی کاهش داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین