کد خبر: ۷۷۱۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

طالبان: پوشیدن برقع برای زنان اجباری نیست

رئیس دفتر سیاسی طالبان با اظهار اینکه برقع در فرمان جدید حجاب بر زنان تحمیل نشده است، گفت که دختران این کشور با رعایت حجاب حق دسترسی به آموزش را دارند.
طالبان: پوشیدن برقع برای زنان اجباری نیست
آفتاب‌‌نیوز :

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با اظهار اینکه در فرمان تازه هیئت حاکمه افغانستان درباره پوشش زنان، پوشیدن برقع و پوشاندن صورت برای زنان اجباری نیست، افزود که دختران نیز با رعایت حجاب حق دسترسی به آموزش را دارند.

شاهین به «تاک‌ تی‌وی» گفت که در حال حاضر 4 میلیون دختر در دوره ابتدایی مشغول تحصیل بوده و 124 هزار دختر و زن در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی مشغول کار و تحصیل هستند.

وی درباره تعطیلی مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم افزود که طالبان بر روی سازوکاری برای فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دختران تلاش می‌کنند.

نماینده تعیین شده طالبان برای سازمان ملل با تشریح حجاب تعیین شده آن‌ها تصریح کرد: پوشش برقع و روبنده برای زنان اجباری نیست، در این فرمان گفته نشده که زنان فقط باید چادر بپوشند، بلکه هر نوع پوششی که تمام بدن زن را بپوشاند برای ما حجاب است.

شاهین همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار تایید کرد که دختران خود او نیز در قطر مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است که براساس وعده‌های سابق طالبان قرار بود تمام مدارس دخترانه افغانستان 3 فروردین پس از 7 ماه تعطیلی بازگشایی شود، اما طالبان با اعلام تصمیمی ناگهانی از بسته ماندن مدارس دخترانه در سطوح متوسطه و دبیرستان خبر داد.

«عزیز احمد ریان» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان در بیانیه‌ای مشکل بازگشایی مدارس را در عدم توافق بر سر پوشش مدارس دخترانه در این سطوح خوانده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین