کد خبر: ۷۷۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸
بر اساس نظر سنجی سازمان ملی جوانان

مخالفت جوانان با تشریفات ازدواج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس نتایج نظرسنجی سازمان ملی جوانان 72 درصد از جوانان با اختصاص تشریفات به عنوان ضرورت مراسم ازدواج مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، این نظرسنجی اردیبهشت ماه سال جاری در میان جوانان 15 تا 29 سال انجام شد و بر اساس یافته‌های آن، نیمی از جوانان معتقدند که در جریان زندگی، مادیات اهمیت زیادی دارند اما بیش از 91 درصد از این جامعه آماری با اینکه مهریه سنگین تضمین کننده زندگی مشترک باشد، مخالفت کردند.

بهترین محیط های همسرگزینی از دیدگاه جوانان دانشگاه و محیط آموزش و اقوام و دوستان اعلام شده است و بیش از 87 درصد از آنان به پذیرش نظر بزرگترها برای انتخاب همسر و 40 درصد به ازدواج‌های سنتی اعتقاد داشتند.

یافته‌های این نظرسنجی در ارتباط با معیارها و ملاک‌های ازدواج جوانان نشان می‌دهد که مهمترین ملاک جوانان 15 تا 29 سال برای انتخاب همسر، اخلاق، صداقت، خانواده سالم، تناسب فرهنگی و متانت بوده است و در مقابل کمترین توجه این جامعه آماری در جریان انتخاب همسر به فامیل بودن و آشنایی و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج اختصاص داشته‌است.

جامعه آماری این نظرسنجی بیشترین موانع ازدواج را اشتغال، مشکلات اقتصادی و مسکن اعلام و فرار از مسئولیت، تنوع طلبی و آزادی خواهی را از جمله دلایل عدم گرایش جوانان به ازدواج عنوان کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین