کد خبر: ۷۷۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۱
تریم: نمی ترسیم!

ترکیه با تنها ۱۳ بازیکن به مصاف آلمان می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم پر از محروم و مصدوم ترکیه در حالی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آلمان خواهد‌رفت که «فاتح تریم»، سرمربی ترکیه گفته که «در فوتبال شگفتی معنی ندارد». 

مسیر دراماتیک
مسیر ترکیه تا نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا بسیار دراماتیک بوده است. آن‌ها سه بازی پشت سر هم را در حالی برده‌اند که از حریف عقب بودند و بازگشتشان در هر بازی نسبت به بازی قبل سخت‌تر بوده. حالا قهرمان سه دوره مسابقات یورو در مقابلشان قرار می‌گیرد تا این بار سد راهشان شود. 

فاتح تریم درباره تیمش می‌گوید:‌ «موفقیت ترکیه تا حالا نتیجه تلاش‌های تیمی است که تعهد دارد،‌ نه بیشتر. تا جایی که من خبر دارم در فوتبال می‌توان سه نتیجه کسب کرد:‌ پیروزی،‌ تساوی و شکست. نتیجه هیچ بازی در فوتبال معجزه نیست. ما تلاش بسیاری کرده ایم تا تیمی سخت کوش بسازیم که به توانایی هایشان باور دارند. هر کسی از دیدن بازی ما لذت می‌برد، پیام تیم ما فقط درباره فوتبال نیست،‌ که درباره زندگی است». 

تمجید لو
«یواخیم لو»‌ مربی آلمان در مقاطعی مربی تیم‌های «فنرباغچه» و «آدانا اسپور» بوده و می‌گوید که تیم فاتح تریم او را تحت تأثیر قرار داده است:‌ «ده، پانزده سال قبل نمی‌توانستند در سه بازی پشت سر هم بازگشت هایی این چنین داشته باشند ولی حالا می‌توانند.‌ آن‌ها همیشه بازیکنانی بااستعداد داشتند ولی وقتی عقب می‌افتادند سرشان را به پایین می‌انداختند. حالا یاد گرفته‌اند که هرگز تسلیم نشوند‌». 

بازگشت آلمانی‌ها
اعتماد به نفس ترک‌ها خیلی بالاست ولی نمایش دلپذیر آلمان در مرحله یک چهارم نهایی و پیروزی آن ها مقابل پرتغال‌ هم روحیه آلمانی‌ها را بالا برده. آن‌ها قصد دارند برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۶ به فینال جام ملت‌ها برسند. لو می‌گوید:‌ «در مرحله گروهی جلوی کرواسی بد بودیم و دو بر یک باختیم، ولی از آن موقع تا حالا واکنش ما عالی بوده و هیچ نگرانی درباره بازیکنان مصدوم نداریم. ما قدرت بازیکنانمان را باور داریم.» 


بدون نگرانی
مربی آلمانی‌ها فرم عالی «میشاییل بالاک» کاپیتان تیم را برجسته می‌کند و می‌گوید که درباره مصدومیت بازیکنانش نگران نیست. یعنی احتمال دارد «تورستن فرینگس» که در بازی مقابل پرتغال به دلیل شکستگی دنده غایب بود به میدان برگردد. اگر لو به همان آرایش ۴-۲-۳-۱ که مقابل پرتغال به پیروزی رسید وفادار باشد، «توماس هیتسل اشپرگر» یا «سیمون رولفس» نیمکت نشین خواهند شد. 

کمبود بازیکن
در سوی دیگر میدان بزرگ ترین دغدغه تریم این است که به تعداد لازم بازیکن در اختیار داشته باشد. «ولکان دمیرل»،‌ «تونجای شانلی»، «آردا توران» و «امره عاشیق» همگی محروم هستند. «نیهاد قهوه چی» و «امره گونگور» به دلیل مصدومیت در بازی جلوی کرواسی به ادامه بازی‌ها نخواهند رسید. شاید «تومر متین» به آمادگی رسیده باشد ولی «سروت چتین» و «امره بلوزاوغلو» هنوز با مصدومیت درگیرند. به این ترتیب تنها ۱۳ بازیکن توانایی حضور در این مسابقه را خواهند داشت. 

دید فلسفی
تریم با دیدی فلسفی به این مسأله می‌نگرد. او قبل از مهم ترین بازی ترکیه بعد از نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ مقابل برزیل می‌گوید:‌ «اگر از مربیان حذف شده از یورو بپرسید که می‌خواهند جای من با این تعداد کم بازیکن در دسترس باشند یا نیمه نهایی را از خانه نگاه کنند فکر کنم گزینه اول را ترجیح بدهند».

آلمان در پنج مسابقه پیشین خود در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها چهار بار پیروز شده ولی تریم اعتقاد دیگری دارد:‌‌ «ما هم شهامت داریم و هم به شانس خود فکر می‌کنیم. به آلمان احترام می‌گذاریم ولی ازشان نمی‌ترسیم. مگر از حریفان دیگر هم ترسیدیم؟»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین