کد خبر: ۷۷۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸

میلیباند: انتخاب نادرست ایران را به انزوای بیشتر می‌کشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انگلیس بار دیگر به ایران هشدار داد که در صورت بی‌توجهی به قطعنامه‌های شورای امنیت و انتخاب غلط از نظر اقتصادی و سیاسی در انزوای بیشتری قرار می‌گیرد!

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «دیوید ملیباند» وزیر امورخارجه بریتانیا در مقاله‌ای، در روزنامه هرالد‌تریبون، درباره پیشنهادات غرب به ایران نوشته است: «مسیر دیپلماتیک باید موفق شود، در غیر این‌صورت جایگزین آن مخوف خواهدبود». 

ملیباند تصریح کرده است: «مسیری دو گانه (هویج و چماق) که شامل افزایش تحریم و همکاریهای اقتصادی سیاسی است در صورت پاسخ مثبت تهران به توقف غنی‌سازی همچنان قابل موفقیت است، بنابراین به ارائه این گزینه ادامه می‌دهیم».

میلیباند در اظهاراتی خصمانه گفته‌است: «ایران یا با قطعنامه‌های سازمان ملل همکاری کند یا در انزوا از افزایش تحریم‌های اقتصادی و سیاسی رنج ببرد»! 

وزیر خارجه دولت بریتانیا با اشاره به بسته پیشنهادی غرب به ایران افزوده‌است: «جایزه بزرگی برای ایران از طرف جامعه بین‌الملل  تعیین شده و اگر ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل عمل کند ما مصصم هستیم تا میان مشوقها و تحریم‌ها توازن برقرار کنیم».

میلیباند معتقد است تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و بسته پیشنهادی پیام واضحی است که شامل درخواستهای خاص مبنی بر همکاری با ایران برای برآورده ساختن نیاز این کشور به صنایع مدرن هسته‌ای و همچنین فهرست بلندی که شامل منافع بسیاری از جمله قراردادهای سیاسی  و عادی‌سازی روابط اقتصادی است.

وزیر خارجه انگلستان مقاله خصمانه خود را این‌گونه به پایان برده است: «ایران ‌یک گزینه دارد اگر به انتخاب گزینه نادرست ادامه دهد تلاشهای جامعه بین‌الملل شکست نمی‌خورد بلکه دولت ایران شکست می‌خورد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین