کد خبر: ۷۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

نامه کارگران چغازنبیل و شوش به ضرغامی

کارگران دو پایگاه جهانی چغازنبیل و شوش در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به وضعیت پرداخت حقوق‌ها و تاخیرهای طولانی‌مدت و مکرر و بلاتکلیفی در قرارداد کارِ نیروها معترض شدند.
نامه کارگران چغازنبیل و شوش به ضرغامی
آفتاب‌‌نیوز :

در متن این نامه که در مناسبت روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت‌ماه) برای ضرغامی فرستاده شده، ‌آمده است: «با گذشت بیش از صد سال از روز کارگر و اهمیت رسیدگی به وضعیت آن‌ها، کارگران شاغل در امور پایگاه‌ها انتظار توجه و رسیدگی بیشتری دارند. امام راحل (ره) هر روز را روز کارگر دانسته و ریاست‌جمهوری در بازدید از میراث جهانی تخت‌جمشید دستور پرداخت مطالبات و بررسی موضوع را داشته‌اند. چندی پیش نیز ایشان به تمام دستگاه‌ها و پیمارنکاری‌ها دستور عدم تعلل در پرداخت را دادند.

حفاظت و معرفی صحیح آثار تاریخی از ارکان اساسی توسعه پایدار گردشگری کشور است و مهمترین عامل حفاظت و نگهداری این آثار، کادر آموزش دیده و دلسوز این مجموعه‌ها است، اما بی‌پرده عرض کنیم گویا وضعیت‌مان هیچ اهمیتی برای مدیران ستادی نداشته و سال‌هاست حمایت‌ها در حد شعار باقی مانده است.

اصلا آیا تا کنون از شرایط سخت معیشتی پرسنل و نابرابری مدیریت مالی پایگاه‌های ملی و جهانی مطالبی به سمع شما رسیده است؟ آیا از وضعیت تورم و وضعیت اقتصادی جامعه اطلاعی دارید؟

در بازدیدهایتان بارها به اقدامات اساسی اشاره کرده‌اید و در ابتدا گمان بردیم شاید برای تغییر و بهبود امور آمده باشید، اما بد نیست بدانید برنامه بلندمدت و اساسی دارای الزاماتی است و به قول گفتنی مجموعه‌ای که نتواند در اولین گام به نیروهای خود رسیدگی کند مطمئنا در انجام اقدامات بزرگ با چشم‌انداز بلندمدت نیز توفیقی نخواهد داشت. اصلا بلاتکلیفی وضعیت پرسنل و تاخیرهای دائمی پرداخت حقوق خود یکی از نشانه‌های ضعف در مدیریتِ آثار تاریخی است.

پرداخت بی‌نظم و میزان اندک دستمزد در کنار نابرابری و تبعیض در تبدیل وضعیت استخدامی با دیگر نیروهای ادارات تابعه، بار خستگی‌مان را دوچندان کرده و در ادامه از حضور محترمتان درخواست رسیدگی به وضعیت استخدامی‌مان را داشته و امضاکنندگان این نامه درخواست دارند مدیران ستادی و استانی که در ایجاد وضعیت کنونی نقش مستقیم داشته و در بهبود اوضاع کوتاهی کرده‌اند شناسایی و پرداخت دستمزدشان با پرسنل این مجموعه‌ها همزمان شود تا شاید به درکی بهتر از وضعیت نیروهای این مجموعه‌ها رسیده و تلاش‌شان را برای حل مشکلات، مضاعف کنند.»

این نامه که از سوی کارگران دو پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و شوش (در استان خوزستان) امضا شده که اسامی و امضاها نزد این خبرگزاری محفوظ است.

این نخستین‌بار نیست که کارگران این دو پایگاه جهانی نسبت به وضعیت پرداخت حقوق و استخدام خود معترض شده‌اند. وضعیت در بسیاری از پایگاه‌های دیگر مشابه چغازنبیل و شوش است، بسیاری از آن‌ها نسبت به تاخیرهای طولانی‌مدت و پی‌درپی در پرداخت حقوق ماهانه و همچنین تبدیل وضعیت استخدام و قراردادها معترض هستند.

اعتراض به و ضعیت پرداخت حقوق و استخدامی کارگران پایگاه‌های میراث جهانی چغازنبیل و شوش درحالی است که به تازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش بودجه این وزارتخانه خبر داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین