کد خبر: ۷۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

نقش آفرینی و رهبری روحانیت خاموش شدنی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس خبرگان رهبری مشکلات داخلی و نزاعهای مغرضانه سیاسی میان برخی افراد و گروهها را عامل سوء استفاده دشمن دانست و خواستار وحدت و هوشیاری همه اقشار جامعه به خصوص روحانیت در مقطع حساس کنونی شد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از مهر، آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در دیدار با جمعی از روحانیون، علما و ائمه جماعات شرق تهران با اشاره به هجمه ای که در مقطع حساس کنونی به روحانیت صورت می گیرد گفت: «در زمانی که روحانیت در طول تاریخ حضور جدی پیدا کرده، توسط بدخواهان مورد حمله قرار گرفته و سعی شده اعتبار آنان نزد مردم مخدوش شود».

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ ملجاء مردم مظلوم و استبداد زده بوده است به سردمدارای این قشر در انقلاب مشروطیت اشاره کرد و افزود: «با مشخص شدن قدرت و عظمت روحانیت در آن مقطع کانونهای توطئه سعی کردند این قشر عزیز را بدست رضاخان از صحنه بیرون کنند».

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: «اگر چه بدخواهان توانستند برای مدت کوتاهی روحانیت را از صحنه بیرون کنند ولی انقلاب اسلامی نشان داد که نقش آفرینی و رهبری روحانیت خاموش شدنی نیست».

آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور آمریکا و قدرتهای استکبار در منطقه به خصوص در افغانسان، عراق و لبنان را نشان از وحشت آنان از انقلاب اسلامی، اسلام و روحانیت دانست و گفت: «آمریکاییها ایران و انقلاب اسلامی را مزاحم منافع و اهداف خود در منطقه می دانند، لذا مکتب شیعه و روحانیت را مورد هدف قرار داده اند».

رئیس مجمع خبرگان رهبری ترویج ادعاهای انحرافی بی ریشه در جامعه به خصوص در میان جوانان را نیز یکی دیگر از توطئه های استکبار جهانی دانست و بر آمادگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع برای ریشه یابی و کمک به روشنگری در این زمینه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار حجج الاسلام احمدی، ادبی و گرامیان به برخی مشکلات روحانیت، جامعه و به ویژه قشر جوان پرداختند و خواستار مساعدت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این زمینه شدند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین