کد خبر: ۷۷۱۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

جهان علیه اسرائیل به پاخاست

همزمان با سالروز نکبت، چندین شهر عربی و اروپایی روز شنبه شاهد تظاهراتی در محکومیت ترور روزنامه نگار شبکه الجزیره و همینطور محکومیت سیاست‌های اشغالگرایانه اسرائیل در فلسطین بودند.
جهان علیه اسرائیل به پاخاست
آفتاب‌‌نیوز :

ده‌ها نفر در پایتخت مراکش در محکومیت کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره توسط صهیونیست‌ها شرکت کردند و خواستار پایان دادن به همه اشکال عادی سازی با این رژیم جنایتکار شدند.

به گزارش الجزیره، تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم های فلسطین و تصاویر این زن فقید، کشتار وی را یک اقدام تروریستی و جنایت جنگی توصیف کردند.

در همین راستا سفارت فلسطین در نواکشوت، پایتخت موریتانی برای محکومیت کشته شدن ابوعاقله با حضور اصحاب رسانه و فعالان مدنی، تظاهراتی ترتیب داد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن تصاویری از این خبرنگار،‌ این جنایت را محکوم کردند و اسرائیل را متهم کردند که برای فرار از مجازات تلاش می‌کند صدای حقیقت را خاموش سازد.

شرکت کنندگان خواستار اقدام سریع جامعه جهانی برای مجازات عاملان و حمایت از خبرنگاران فلسطینی شدند و همچنین حملات مستمر اسرائیل به مردم فلسطین را محکوم و خواستار پاسخگویی این رژیم در مجامع بین‌المللی شدند.

سفارت فلسطین در بغداد نیز مراسم در گرامی داشت شهید شیرین ابوعاقله برگزار کرد.

احمد عقیل، سفیر فلسطین در بغداد در بیانیه‌ای گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از تحقیقات مشترک با اسرائیل امتناع می‌ورزد چراکه اسرائیل را مسئول این جنایت می‌داند.

"انجمن اروپای فلسطین" همچنین در مرکز پاریس، پایتخت فرانسه، برای محکوم کردن کشتن این خبرنگار فلسطینی تظاهراتی ترتیب داد و خواستار پاسخگویی و مجازات عاملین این جنایت شد.

معترضان با سردادن شعارهایی در محکومیت اشغالگری اسرائیل تاکید کردند که این جنایت با هدف خفه کردن صدای حقیقت فلسطینیان صورت گرفته است.

آنها همچنین حمله ارتش اسرائیل به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله و همچنین سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر در این باره را محکوم کردند.

در همین راستا، شنبه نهادهای جامعه مدنی در تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن، پایتخت انگلیس، در چارچوب هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت فلسطینی شرکت کردند.

هزاران تظاهرکننده در مقابل مقر شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی تجمع کردند تا اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تظاهرکنندگان همچنین کشته شدن شیرین ابوعاقله در چهارشنبه گذشته توسط نظامیان اسرائیلی در شهر جنین کرانه باختری را محکوم کردند.

آنها با برافراشتن بنرهایی خواستار آزادی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و سیاست سرکوب و آپارتاید این رژیم شدند.

این کمپین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تظاهراتی که در مقابل مقر بی‌بی‌سی به سمت مقر دولت راه‌اندازی شد، نمایندگان، رهبران اتحادیه‌های کارگری، نمایندگان جامعه فلسطینی در انگلیس، رهبران اتحادیه‌های کارگری و چهره‌های دینی شرکت کرده‌اند.

این کمپین همچنین بر مسئولیت جامعه بین المللی برای پایان دادن به رژیم آپارتاید تحمیل شده بر فلسطینی ها و پاسخگویی به اشغالگران اسرائیلی تاکید کرد.

در همین راستا، کپنهاگ، پایتخت دانمارک نیز شاهد راهپیمایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت شیرین ابوعاقله بود.

فعالان و شرکت‌کنندگان در این اعتراضات با برافراشتن پرچم فلسطین و دانمارک به سردادن شعارهایی در محکومیت جنایات این اشغالگر اقدام کردند.

همچنین در وین، پایتخت اتریش، راهپیمایی برای محکوم کردن جنایات اشغالگریان اسرائیلی و کشتن خبرنگار فلسطینی برگزار شد و خواستار پایان دادن به این جنایت‌ها شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین