کد خبر: ۷۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

ابطحی: مشکل اغلب سیاسیون این است که کتاب نمی‌خوانند

کمتر کسی دیگر اهل مطالعه عمیق است و اغلب به خواندن مطالب در فضای مجازی بسنده می‌کنند.
ابطحی: مشکل اغلب سیاسیون این است که کتاب نمی‌خوانند
آفتاب‌‌نیوز :

یک فعال سیاسی گفت: یکی از مشکلات اصلی سیاسیون ما این است که کتاب نمی‌خوانند، فیلم نگاه نمی‌کنند و تئاتر نمی‌روند. متاسفانه میزان کتابخوانی در بین سیاستمداران ما بسیار کم است.

سیدمحمدعلی ابطحی در حاشیه سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: کتاب‌های داستان و رمان، خواننده را با زندگی واقعی افراد عادی آشنا می‌کند. چنین شناختی ممکن است جز با خواندن رمان برای سیاستمداران به دست نیاید. شاهدیم که کتابخوانان کمتر به مدیریت می‌رسند و وقتی پست‌های مدیریتی را می‌گیرند هم دیگر فرصت مطالعه ندارند.

ابطحی همچنین گفت: امروزه فضای خواندن عوض شده و دیگر تنها جای مطالعه، کتاب و روزنامه نیست. بلکه فضای مجازی امکان خیلی بیشتری را برای مطالعه فراهم کرده است. یعنی صفحه تلفن همراه و تبلت جای کاغذهای کتاب را گرفته است.

او اضافه کرد: البته باید مواظب آسیبی که فضای مجازی به فرهنگ مطالعه وارد می کند باشیم. چرا که مطالب اینترنت معمولا سطحی و گرته برداری از فضای واقعی است. این فضا به تدریج دارد جایگزین کتاب می شود. خطر این روند برداشت های بسیار سطحی خوانندگان فضای مجازی از مسائل مختلف است. شاهدیم کمتر کسی دیگر اهل مطالعه عمیق است و اغلب به خواندن مطالب در فضای مجازی بسنده می کنند.

ابطحی ادامه داد: آخرین کتابی که خواندم کتابی راجع به صدام است که دو روز پیش تمامش کرده ام. تقریبا اغلب رمان های دنیا را خوانده ام. در حال حاضر هم کتاب قصه ای را نوشته ام و در حال گرفتن مجوز چاپ آن هستم.

وی درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برگزاری این نمایشگاه، نکته مثبتی است و باید از مدیران فرهنگی کشور بابت برگزاری آن تشکر کرد. البته گویی مشکلات اقتصادی باعث شد که مردم کتاب چندانی از این نمایشگاه نخرند.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی سیاسیون ما این است که کتاب نمی خوانند، فیلم نگاه نمی کنند و تئاتر نمی روند. متاسفانه میزان کتابخوانی در بین سیاستمداران ما بسیار کم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین