کد خبر: ۷۷۱۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

بازیگر پیشکسوت سینما بستری شد

رضا صفایی‌پور (طوفان) روز گذشته، یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بیمارستان یاس تهران بستری شد.
بازیگر پیشکسوت سینما بستری شد
آفتاب‌‌نیوز :

رضا صفایی‌پور (طوفان) بازیگر پیشکسوت سینمای قهرمان‌محور ایران روز گذشته، یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بیمارستان یاس تهران بستری شد.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، این بازیگر پیشکسوت از چندی قبل درگیر بیماری پارکینسون شده و همین موضوع باعث کم‌کار شدن او در سینما شده است.

رضا صفایی‌پور متولد ۱۳۲۸ در تهران است. او فارغ‌التحصیل دیپلم رشته ادبی است و فعالیت خود را با کشتی کج شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام «طوفان» به شهرت رسید.

صفایی‌پور فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که ۱۴ سال داشت آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدلکار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور پیدا کرد. او در سال ۱۳۴۸ با فیلم «قهرمانان» به کارگردانی ژان نگولسوک، محصول مشترک ایران و آمریکا، به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و تا سال ۱۳۵۵ نزدیک به ۱۰ فیلم بازی کرد. صفایی‌پور با فیلم «میرزا کوچک خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری بازگشت و با حضور در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم کم به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۱ نیز با سریال دیدنی «سیمرغ» وارد قاب تلویزیون شد.

از آثار سینمایی که او که درآن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به فیلم‌های «سینه سرخ»، «خداحافظ سینما»، «سحرگاه پیروزی»، «چشم عقاب»، «شاهرگ»، «تهاجم»، «پاتک»، «جهنم سبز»، «حادثه در کندوان»، «خط آتش»، «مرضیه»، «آن‌ها هیچ‌کس را دوست ندارند»، «ضربه آخر»، «صلیب طلایی»، «پوتین»، «شکار خاموش»، «جمیل»، «کانی مانگا»، «پلاک»، «میرزا کوچک خان»، «شکار در شب»، «فصل خاکستری»، «انفجار»، «مردی در آتش»، «چشمان بسته»، «جنوبی»، «گریز از مرگ»، «هفت مرد دلاور»، «خر دجال»، «غلام ژاندارم» و «ترس و تاریکی» اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین