کد خبر: ۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸

توافقات تازه روسیه و اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «دیمیتری مدویدوف» رئیس جمهور روسیه در دیدار با سران اتحادیه اروپا از آغاز همکاریهای تازه و توافقات استراتژیک ابراز امیدواری کرد.

 به گزارش سرویس بین‌لملل آفتاب، در این جلسه که در صربستان برگزار شد مدویدوف اظهار داشت: «امروز برگ تازه‌ای از روابط مشترک را آغاز می‌کنیم». «خوزه مانوئل باررسو» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت:« از فضای آزاد و سازنده این بحث بسیار لذت بردم و توافقات جدید فصل تازه ای را در روابط ما باز می‌کند». 

در این میان رئیس جمهور روسیه نسبت به نصب سپر موشکی در اروپا توسط آمریکا انتقاد کرد. قابل ذکر است مدویدوف در ادامه گفت:« هیچ یک از سازمانهای اروپایی از جمله ناتو، اتحادیه اروپا قادر به حل مسائل امنیتی نیستند». 

او همچنین اذعان داشت:« ناتو یکی از بزرگترین نیروهای نظامی است ولی به این دلیل که تمام کشورها عضو آن نیستند قادر به تضمین امنیت اروپا نیست و به همین دلیل این سازمان جهانی نیست». 

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که مدویدوف را در این اجلاس همراهی می‌کرد نیز از ابراز علاقه سران اتحادیه اروپا بر توافقات تازه در زمینه امنیت کشورهای اروپایی خبر داد. گفتنی است مسائل امنیتی و اقتصادی در ارجهیت این اجلاس بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین