کد خبر: ۷۷۱۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

وزیر علوم: در خارج هم با لباس لب دریا به دانشگاه نمی‌روند!

وزیر علوم با تأکید بر اینکه دانشگاه حرمت دارد، گفت: حتی در کشور‌های پیشرفته هم الگو‌های پوشش در دانشگاه‌ها رعایت می‌شود و کسی با لباس دریا وارد دانشگاه نمی‌شود.
وزیر علوم: در خارج هم با لباس لب دریا به دانشگاه نمی‌روند!
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی گل صبح امروز در مراسم آئین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در دانشگاه الزهزا برگزار شد گفت: روابط عمومی‌ها کارشان پل سازی است و حتی می‌توانند به قلب و ذهن هر شهروند پل بزنند. روابط عمومی‌ها باید توجه ویژه‌ای به تعامل، گفتگو و ارتباط داشته باشند.

وی گفت: کار روابط عمومی‌ها سازندگی، باورسازی و هویت سازی است. یک خبر می‌تواند انگیزه یک دانشجو را چند برابر کند؛ بنابراین کار روابط عمومی‌ها سازندگی است و همچنین جریان سازی، کار بسیار مهمی است که توسط روابط عمومی‌ها انجام می‌شود. با جریانی که روابط عمومی‌ها ایجاد می‌کنند بستر را برای پذیرش کار خلاقانه، حکیمانه و فناورانه مهیا می‌کنند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های تحولی مد نظر ما تبدیل استادی دانشگاه به تخصص است. همانطور که پزشکی یک تخصص است. هر صنفی یک تخصص دارد. این که یک نخبه‌ای بخواهد بعد از فارغ التحصیلی مستقیم در سر کلاس حاضر شده و تدریس را شروع کند بدون آنکه با منش و روش استادی آشنا نباشد درست نیست.

وزیر علوم گفت: طرحی را تدوین کرده ایم و پیگیر آن هستیم که افرادی که عضو هیئت علمی خواهند شد سه ماه به صورت شبانه روزی آموزش ببینند و همچنین یک پایه تشویقی نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. همین مسئله را رسانه‌های بیگانه تبدیل کردند به گزینش و تخریب. روابط عمومی‌ها همانطور که می‌توانند سازنده و جریان ساز باشند می‌توانند توسط افراد بدخواه تخریب نیز داشته باشند. روابط عمومی‌ها می‌توانند شیوه آموزش و علم و فناوری را رشد دهند و همچنین فرهنگ دانش بنیان را شکل دهند. نقش روابط عمومی‌ها تاریخ نگاری و صیانت از صداقت است. آن‌ها تصمیم ساز و سیاست ساز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما می‌گوئیم که دانشگاه حرمت دارد. هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید شئونات پوشش را رعایت کند. این موضوع را رسانه‌های بدخواه تبدیل می‌کنند به یک ضد فرهنگ. حتی در کشور‌های پیشرفته نیز کسی با لباس لب دریا وارد دانشگاه نمی‌شود. آیا ما هر کسی را با هر پوششی در خانواده خود راه می‌دهیم؟ ما می‌گوئیم کلاس، استاد، دانشگاه حرمت دارد و باید حفظ شود و آن‌ها می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند. شما به عنوان روابط عمومی‌ها می‌توانید نقش آفرین باشید.

وزیر علوم خطاب به مدیر روابط عمومی وزارت علوم گفت: برای افرادی که در این حوزه مشغول هستند کارگاه‌های آموزشی روابط عمومی طراحی کنند که خود وزیر نیز در این کارگاه‌ها شرکت خواهد کرد.

وی گفت: همچنین همانگونه که وزارت ورزش و یا صدا وسیما قهرمانان خود را معرفی می‌کنند ما هم باید دانشمندان و دانشجویان طراز اولمان را و همچنین انجمن‌های علمی مان را معرفی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین