کد خبر: ۷۷۱۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

خرید نان با کارت بانکی چگونه است؟

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان، آخرین وضعیت پرداخت یارانه نان در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را تشریح کرد.
خرید نان با کارت بانکی چگونه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

داوود طبرسا اظهار کرد: کالاهای اساسی مانند نان، روغن، مرغ، تخم مرغ و شیر در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها قرار گرفت و در راستای آن یارانه نقدی دو ماه به حساب یارانه بگیران واریز شده که یارانه ماه اول آن قابل برداشت است.

وی با بیان اینکه در گام نخست مقرر شد یارانه نان اصلاح شود، افزود: در همین راستا وزارت اقتصاد مسئولیت تامین نان به قیمت گذشته را بر عهده گرفت، بر اساس طرحی که با همکاری وزارت اقتصاد بانک مرکزی و استانداری‌ها پیاده خواهد شد هر شهروند می‌تواند از طریق کارت‌های بانکی نسبت به خرید نان به میزان نیاز روزانه از طریق دستگاه های پوز اقدام کند و در پایان روز مطابق سیستم پایای بانکی مابه‌التفاوت قیمت نان های فروخته شده در طول روز به حساب اصلی نانوا واریز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه تمامی کارت های بانکی اعضای خانوار قابلیت خرید نان را خواهند داشت، تصریح کرد: در صورتی که از مدل مطرح شده برای پرداخت یارانه نان از طریق کالابرگ پاسخ مناسب دریافت شود کالابرگ الکترونیکی برای چهار قلم کالای دیگر از جمله شیر، تخم مرغ، روغن و مرغ نیز اجرایی خواهد شد، البته قبل از اجرای کامل این طرح یارانه معیشتی دو ماه به حساب یارانه‌بگیران واریز شده است.

طبرسا با بیان اینکه یارانه و کالابرگ الکترونیکی به ۹ دهک جامعه اختصاص می‌یابد، افزود: ماهانه به حساب هر نفر از سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و به حساب هر نفر در ۶ دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌شود، بر اساس اعلام وزیر اقتصاد ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند و نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت کشور جزو طبقات برخوردار هستند که در صف یارانه بگیران قرار ندارند.

وی به شیوه‌های ثبت اعتراض دهک‌بندی یارانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: افرادی که به هر نحوی به دهک‌بندی خانوار اعتراض دارند، می توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند، همچنین شماره تلفن ۶۳۶۹ و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان از وجود یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر یارانه‌بگیر در گلستان خبر داد و یادآور شد: تقریبا ۷۱۵ هزار نفر از این جمعیت در سه دهک پایین درآمدی و یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر در ۶ دهک بعدی درآمدی و ۸۲ هزار و ۱۴۷ نفر از مردم گلستان در دهک دهم قرار دارند.

طبرسا خاطرنشان کرد: در مجموع اگر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب مشمولان یارانه در سه دهک اول و ۶ دهک بعدی واریز شود هر ماه ۶۴۸ میلیارد تومان به حساب یارانه‌بگیران گلستانی واریز می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین