کد خبر: ۷۷۱۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

تولید پنیر الاغ ۲۵ میلیونی در حاشیه تهران بازار جهانی دارد!

شهرکن می‌گوید: شیر الاغ جدای از اینکه برای عده‌ای محصولی لاکچری به حساب می‌آید، خاصیت دارویی دارد. من به عنوان کارآفرین و تولیدکننده این محصول از کارم راضی‌ام.
تولید پنیر الاغ ۲۵ میلیونی در حاشیه تهران بازار جهانی دارد!
آفتاب‌‌نیوز :

پنیر الاغ تولیدشده در حاشیه تهران، کیلویی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. محصول لاکچری و لوکسی که به‌جز قرار گرفتن در سفره افراد ثروتمند کشور، توانسته بخشی از نیاز بازار جهانی از جمله کشور فرانسه را نیز تامین کند.

برای تهیه گزارش از اولین مزرعه پرورش الاغ در جنوب شهر راهی روستای انجم‌آباد در حاشیه منطقه ۱۸ شدیم. جایی که کارگاه‌های تولیدی آن در دل بافت مسکونی به‌خوبی پوشش داده شده است. در این مزرعه پرورش الاغ، محصولات متنوع تولیدشده، از عنبر نساءگرفته تا شیر، روغن و...، به دست مشتری‌های خاص می‌رسد، اما به گفته مدیر این مزرعه پرورش الاغ، سود اصلی‌شان که به زحمت و مشکلات و هزینه‌های این حرفه بیرزد، فقط مربوط به تولید و فروش پنیر الاغ است که فعلا کیلویی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و اگر باز هم گران‌تر شود، باز هستند افرادی که آن را به‌راحتی بخرند و سر سفره صبحانه به کام بکشند.

«احمد رضا شهرکن»، جوان شاغل در روستای انجم آباد، از کارآفرینان موفق در حوزه پرورش الاغ است. او عقیده دارد که تولید محصولی که بتواند نیاز برخی شهروندان را تامین کند عار نیست. همین پنیر الاغ در بازار جهانی هزار و ۲۵۰ دلار و یا هزار یورو خرید و فروش می‌شود. حالا حساب کنید اگر بخواهیم این محصول را برای تامین نیاز برخی از مردم وارد کشور کنیم، چه میزان از ارز کشورمان را باید به خارج بفرستیم.

شهرکن می‌گوید: «شیر الاغ جدای از اینکه برای عده‌ای محصولی لاکچری به حساب می‌آید، خاصیت دارویی دارد. من به عنوان کارآفرین و تولیدکننده این محصول از کارم راضی‌ام. مهم‌ترین دلیل رضایتم این است که با کارم نمی‌گذارم که شهروندان مملکت خودم از خارجی ها خرید کنند و تازه توانسته‌ام با تولید محصول باکیفیت و ایده‌آل، بخشی از نیاز بازارهای خارجی را هم فراهم کنم.»

او اضافه می‌کند: «برای اینکه یک کیلو پنیر الاغ تولید شود حدود ۳۵ کیلو شیر تازه الاغ نیاز است. این فرآیند کمی طول می‌کشد، یعنی بعد از گرفتن سفارش، حدود ۳ ماه طول می‌کشد که پنیر تولید و به دست مشتری برسد.»

«احمد رضا شهرکن»، در نهایت از خواص درمانی پنیر الاغ هم صحبت می‌کند و می‌گوید: «طبق آزمایش‌ها، معلوم شده که پنیر الاغ سرشار از مواد مغذی از جمله امگا ۳ و ۶ است و برای درمان بی‌خوابی، تسکین درد دندان، خون‌دماغ شدن، التیام نیش مار و ... کاربرد دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین