کد خبر: ۷۷۱۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

کاهش تدریجی غلظت گرد و غبار از غرب کشور طی امروز / کاهش نسبی دما در برخی نقاط

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما خبر داد و با اشاره به کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌ها، گفت: انتظار می‌رود به تدریج از غلظت گرد و غبار، از سمت غرب کشور کاسته شود.
کاهش تدریجی غلظت گرد و غبار از غرب کشور طی امروز / کاهش نسبی دما در برخی نقاط
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز سه‌شنبه در مناطق ذکر شده کاهش نسبی دما رخ داده و دریای خزر مواج است. در روز پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه(۳۰ اردیبهشت) در ارتفاعات آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه(۳۱ اردیبهشت) در نیمه شمالی اردبیل آذربایجان غربی و شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز شنبه مواج است.

ضیاییان ادامه داد: امروز هوای مناطقی از استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب و نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، بوشهر و فارس متاثر از گرد و غبار انتقال یافته از روی عراق به کشور بوده و در این مناطق کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم داشت. انتظار می‌رود به تدریج از غلظت گرد و غبار، از سمت غرب کشور کاسته شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کمی تا قسمتی ابری و غبارآلود و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۰ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: آسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنج‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و۲۸ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۰ و۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و سنندج و زنجان با دمای۷ و ۸درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین