کد خبر: ۷۷۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
سردار جزایری، در مورد سقوط هواپیمایی ایرانی درخواست کرد:

جنایت آمریکا فراموش نشود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار جزایری گفت: «جنایت فجیع آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران فراموش نشود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه‌ای که به مناسبت مرور جنایات آمریکا سخن می‌گفت ضمن بیان مطلب مذکور اظهار داشت: «12 تیرماه سال 1367 روز سیاهی برای کارنامه ننگین لیبرال دموکراسی آمریکایی در تاریخ معاصر است. در این روز هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک برنامه سری از قبل تدارک دیده شده که به تایید بالاترین مقامات رسمی آمریکا رسیده بود، هدف دو فروند موشک رزمناو آمریکایی «وینسنس» مستقر در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفت و همگی مسافران پرواز این هواپیما از زنان و مردان و کودکان خردسال به شهادت رسیدند».

این مقام نیروهای مسلح گفت:‌ «آنچه که در این حادثه بیشتر مایه تاسف و حیرت است آنکه فرمانده جانی این ناو به دلیل آنچه که مقامات مسئول کاخ سفید و پنتاگون آن را اقدام شجاعانه نامیدند، به دریافت مدال شجاعت از دست رئیس‌جمهور وقت آمریکا نائل گردید. موضوع تاسف‌آور دیگر در این اقدام جنایت‌آمیز و تروریستی آمریکا، بی‌توجهی شورای امنیت سازمان ملل بود، بطوریکه عدم عکس‌العمل مناسب شورای امنیت در قبال این حمله نظامی به یک هواپیمای مسافربری معمولی که با وجود همه تلاش‌‌های مذبوحانه آمریکایی‌ها حتی یک نقطه انحرافی در مسیر پرواز و سایر امور مربوط به پرواز در آن مشاهده نشد، بطور قطع یک لکه سیاه در تاریخچه این شورا در تاریخ می‌باشد.».

جزایری افزود: «هرچند جنایات هیات حاکمه آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان به حدی زیاد و فراتر تصور است که ممکن است کشته شدن 290 مسافر هواپیمای ایرباس ایرانی در برابر آنها چندان دیده نشود، لیکن یادآوری اقدامات ضد بشری آمریکایی‌ها، رسالتی است که همه ایرانیان در اقصی نقاط دنیا وظیفه دارند در دفاع از انسانیت و مخالفت با جنگ‌طلبان و تروریست‌ها به طرح آن بپردازند».

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در یک فراخوان بین‌المللی گفت: «من از همه هموطنانم در سراسر جهان درخواست دارم،‌ مراسم پاس‌داشت 290 انسان بی‌گناه هواپیمای مسافربری را باشکوه هرچه تمامتر برگزار کنند و ندای مظلومیت ملت ایران و تروریسم دولتی آمریکا را به گوش جهانیان برسانند».

ایرانیان، مسلمانان و همه آزادگان در هر گوشه گیتی اجازه ندهند جنایت فجیع دولت آمریکا در ساقط نمودن هواپیمای مسافربری به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه بیان داشت: «انتظار دارد همه مراکز متعلق به نظام در خارج از کشور در زنده نگه داشتن این جنایت تاریخی آمریکا وظیفه و رسالت خود را انجام دهند».

سردار جزایری در پایان اظهار داشت: «برخلاف انتظار دشمن، جنایاتی از این قبیل کمترین خلل در اراده و عزم جامعه ایران اسلامی در گام برداشتن در مسیر ترقی و تعالی و دستیابی به عناصر قدرت بازدارنده در عرصه‌های علم و دانش به وجود نمی‌آورد بلکه آنها را در رسیدن به انواع خودکفایی مصرتر نموده است».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین