کد خبر: ۷۷۲۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تبلیغات

راهنمای خرید شیرآلات

برخی از تولیدکننده‌ها برای کاهش هزینه تولید خود مقداری روی هم در تولید این محصول استفاده می‌کنند. زمان خرید شیرآلات حتما از فروشنده جنس و آلیاژ استفاده شده در محصول موردنظر را بپرسید. میزان ترکیب شیرآلات هم در کیفیت بدنه آن‌ها تاثیر زیادی دارد.
راهنمای خرید شیرآلات
آفتاب‌‌نیوز :

شیرآلات یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که برای هر ساختمانی کاربرد دارد. در گذشته فقط مدلی توپی در بازار موجود بود. اما امروزه شاهد ورود شیر‌های جدید اهرمی با کارکرد آسان‌تر هم هستیم. وقتی وارد بازار می‌شوید تا برای خانه خود شیر مناسب خریداری کنید، با انواع برند‌ها و محصولات روبرو می‌شوید که انتخاب را برایتان سخت می‌کند. این مطلب شما را برای خریدی بهتر راهنمایی می‌کند.

چطور شیرآلات خوب خریداری کنیم؟

برای خرید بهترین شیرآلات موارد زیر را درنظر داشته باشید:

توجه به برند شیرآلات بهداشتی

اولین توصیه‌ای که قبل از انتخاب این محصولات باید به آن توجه داشته باشید، درنظر گرفتن برند خوب است. اگر از قبل با برند‌های خوب ایرانی و خارجی آشنایی داشته باشید، مطمئنا در خرید دچار سردرگمی نمی‌شوید. به هر حال ممکن است به تبلیغات فروشنده اعتماد نداشته باشید و بخواهید خودتان برای انتخاب اقدام کنید.

برند‌های خارجی شیرآلات هم در بازار کمیاب است و از سوی دیگر قیمت بسیار بالایی دارند. در سال‌های اخیر هم تولیدکنندگان ایران رشد خوبی در زمینه بالا بردن کیفیت شیرآلات داشته‌اند. از جمله بهترین برند‌های شیرآلات ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

- شیرآلات کی دبلیو سی (KWC)
- شیرآلات قهرمان
- شیرآلات راسان
- شیرآلات شودر
- شیرآلات درخشان
- شیرآلات کسری
- شیرآلات کلار

در بین این محصولات باید از شیرآلات KWC به عنوان بهترین شیرآلات بازار نام ببریم که در رده اول قرار می‌گیرد. کی دبلیو سی (KWC) یک شرکت سوئیسی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا محصولاتش را تولید می‌کند. ایران هم یکی از این کشور‌ها و نماینده رسمی KWC در خاورمیانه است.

توجه به جنس بدنه شیرآلات

بعد از اینکه برند مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید به جنس بدنه محصول هم توجه کنید. مهم‌ترین آلیاژی که برای ساخت شیرآلات استفاده می‌شود، فلز برنج است. البته در آن مقداری روی و سرب هم استفاده می‌شود. میزان سربی که برای تولید این محصولات کاربرد دارد، نباید از میزان ۲.۵ درصد بیشتر شود. در این صورت به سلامت شما آسیب می‌رساند. همچنین باید ۶۰ درصد از آلیاژ بدنه شیرآلات از مس باشد.

برخی از تولیدکننده‌ها برای کاهش هزینه تولید خود مقداری روی هم در تولید این محصول استفاده می‌کنند. زمان خرید شیرآلات حتما از فروشنده جنس و آلیاژ استفاده شده در محصول موردنظر را بپرسید. میزان ترکیب شیرآلات هم در کیفیت بدنه آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

اگر می‌خواهید شیرآلات را برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید، محصولاتی که از استیل ضدزنگ تولید شده‌اند، مناسب‌تر هستند. هر چند این شیرآلات قیمت بالاتری نسبت به نوع برنجی دارند.

توجه به روکش و آبکاری محصول

راهنمای خرید شیرآلات

یکی دیگر از معیار‌های مهم زمان خرید شیرآلات توجه به روکش محصول است. آلیاژ‌هایی که برای تولید این محصولات استفاده می‌شود، بعد از مدتی در برابر رطوبت و آب کدر می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. برای اینکه آلیاژ شیرآلات بهداشتی در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد، آن را با موادی مثل کروم، نیکل، نیکل براق، برنز جلا دیده، فولاد سفید، سیاه و ضد زنگ پوشش می‌دهند. پرداخت‌کاری و پولیش هم روی آن انجام می‌شود تا ظاهر زیباتری پیدا کند.

اگر لعاب و پوشش شیرآلات به ضخامت بیش از ۲۰ میکرون نباشد، خیلی زود کنده می‌شود. آبکاری نیکل مقاومت زیادی دارد و در مقابل آبکاری کروم بهتر است. در بازار شیرآلات بهداشتی جدید هم راهی بازار شده است که با استفاده از روش PVD آبکاری طلایی می‌شود. برای تولید این محصولات تکنولوژی الکترواستاتیک کاربرد دارد.

توجه به مشخصات فنی شیرآلات

قطعاتی که برای تولید شیرآلات استفاده می‌شود، باید استاندارد‌های لازم را دریافت کرده باشند. اجزای داخلی برای این محصول شامل اورینگ، واشر، پیچ و مهره، سوپاپ، شلنگ و کارتریج است. ممکن است بتوانید یک شیر با روکش خوب و آلیاژ باکیفیت خریداری کنید، اما قطعات داخلی آن استاندارد‌های لازم را نداشته باشند. در این صورت محصول خریداری شده خیلی زود خراب می‌شود و مجبورید قطعات داخلی آن را تعویض کنید.

نوع کارتریجی که برای شیرآلات استفاده می‌شود، در کارکرد آن تاثیر زیادی دارد. اگر این قطعه از جنس سرامیک باشد، مشکل آب بندی را به صفر می‌رساند. سایر این قطعه باید ۳۵ یا ۴۰ میلیمتر باشد. البته اگر فشار آب ساختمان شما کم است، همیشه شیرآلاتی را خریداری کنید که کارتریج بزرگتری دارد.

توجه به رنگ و طراحی شیرآلات

متاسفانه بسیاری از مشتریان زمان خرید شیرآلات قبل از هر چیز به رنگ و طراحی آن توجه می‌کنند. اما مواردی که پیش‌تر گفتیم برای انتخاب این محصول اولویت دارد. در نهایت باید زیبایی و ظاهر شیرآلات را هم درنظر بگیرید. در این مورد باید به رنگ کلی دکوراسیون توجه کنید و شیرآلات را متناسب با رنگ آن درنظر بگیرید.

برای مثال پوشش و لعاب شیر ممکن است استیل مات، سفید و یا سیاه باشد. اگر سایر وسایل استفاده شده در آشپزخانه به همین صورت است، می‌توانید شیر با این رنگ‌ها را انتخاب کنید. البته اکنون رنگ‌های دیگری مثل رز گلد، زیتونی، سبز، مسی و برنزی هم در بازار موجود است که دست شما را برای انتخاب بهتر و زیباتر باز می‌گذارد.

صرفه‌جویی در مصرف آب

راهنمای خرید شیرآلات

آیا می‌دانستید نوع شیرآلاتی که برای ساختمان خود خریداری می‌کنید، بر روی مصرف آب تاثیر زیادی دارد. امروزه تولیدکننده‌های برتر دنیا محصولاتشان را به نحوی طراحی می‌کنند تا مصرف آب را به حداقل برسانند. سردوش، حمام، پرلاتور شیر آب و حتی شلنگ‌ها در میزان مصرف آب تاثیرگذارند. گفته می‌شود اگر پرلاتور شیر آب درست طراحی شده باشد، می‌تواند تا ۹۰ درصد در مصرف آب، صرفه‌جویی کند. به این صورت که مقدار آب خروجی را کم، اما فشار آب را زیاد می‌کند.

نصب آسان شیرآلات بهداشتی

اگرچه کار لوله کشی توسط تکنسین‌های لوله‌کش انجام می‌شود، اما گاهی مجبورید پیچ و مهره و یا سر شیرآلات را خودتان نصب کنید. در این مواقع باید شیرآلات به نحوی طراحی شوند که به راحتی بتوانید بدون نیاز به تاسیسات کار و نصاب کارتان را به راحتی انجام دهید.

تمام این نکات، می‌تواند به شما کمک نماید تا بهترین انتخاب را برای شیرآلات خود داشته باشید. اگر تمایل به خرید شیرآلات ایرانی دارید، مقاله بهترین برند‌های شیرآلات ایرانی می‌تواند برای شما مفید باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین