کد خبر: ۷۷۲۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
مسکن در تابستان برای کسانی که از اقشار ضعیف و مستاجرند، کابوس است

امام جمعه تهران: قوه قضاییه با مفسدانی که باعث افزایش اجاره مسکن می‌شوند برخورد کند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران از قوه قضاییه خواست که با مفسدانی که باعث افزایش اجاره بها می‌شوند با قاطعیت برخورد کند.
امام جمعه تهران: قوه قضاییه با مفسدانی که باعث افزایش اجاره مسکن می‌شوند برخورد کند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سالروز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی این روز یک نقطه عطف محسوب می‌شود و در زمان خود سرنوشت‌ساز بود و برای مسیر انقلاب اسلامی برای همیشه الهام بخش و پیشبرنده است. سوم خرداد یک حماسه بی بدلیل که حاصل اعتماد به خدا، توسل به اولیاء الله، حاصل اتحاد و انسجام نیرو‌های مومن در ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی و تدابیر عالی خردمندانه است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: درود خدا بر شهدای ما همچون امیر صیادشیرازی، سردار حسن باقری، احمد متوسلیان، حاج همت، سلیمانی، منفرد نیکانی، زین الدین، احمد کاظمی، خرازی و ده‌ها جوان رشید خردمندی که اینقدر استادانه این عملیات را فرماندهی و طراحی کردند و و هزاران جوان مومن شجاع و رشیدی که این طرح را اجراکردند که حاصل آن این پیروزی بزرگ شد و همین جا از روحانی طلبه در دفاع مقدس شهید ردانی‌پور یاد می‌کنیم که در عملیات الی بیت المقدس جزو فرماندهان بود و حضور کارآمد و پیشبرنده هزاران روحانی و طلبه در دفاع مقدس که بیش از ۴ هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند. ان شالله کنگره نهایی در سلسله جلسات استانی هفته پیش رو برگزار و از این عزیزان تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سال حماسه بزرگ و کم‌نظیر آزادسازی خرمشهر و فرصت خوبی برای بررسی و شناخت ابعاد پیدا و پنهان این حماسه بزرگ است، گفت: دشمنان ما بر روی مسئله فتح خرمشهر خیلی حساس هستند، چون اتفاقات بزرگی رقم خورد و در جریان تحریف دفاع مقدس بر روی مسئله آزادسازی خرمشهر کار می‌کنند و هنوز هم آن را رها نکرده اند.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه حماسه خرمشهر همچنان که در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک نقطه عطف است، برای مسیر پیش روی ما یک ذخیره بزرگ فرهنگ‌ساز و تاریخ ساز است، خاطرنشان کرد: با مراجعه به حماسه بزرگ فتح خرمشهر و آموزه‌های ماندگارش می‌توان به لطف خداوند متعال، گذاره‌های کاربردی و راهبردی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در سال ۹۵ خطاب به جوانان جهادگر انقلابی مبنی بر اینکه خرمشهر‌ها در پیش است، گفت: خوشبختانه ملت حماسه آفرین ما در بخش‌های گوناگون طعم شیرین عمل به منطقی که در حماسه فتح خرمشهر داشتیم را چشیدند. حماسه صنایع نظامی از جمله این موارد است چرا که در عرصه فناوری‌های نظامی اکنون به مرحله‌ای رسیده ایم که جامعه ما قدرت بازدارندگی فعال در سطح قدرت‌های جهانی دارد و در عرصه تولید دانش و علم بومی در مرز‌های جهانی حرکت می‌کنیم و بسیار موفق عمل کردیم و از جمله خرمشهر‌هایی است که توسط جوانان ما فتح شده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنان خرمشهر‌های فتح نشده در بخش‌ها و میادینی وجود دارد که امت باید با تبعیت از امام، حفظ انسجام، انگیزه الهی و اتحاد و یکپارچگی و داشتن برنامه‌های دقیق و نقشه‌های روشن برای فتح این عرصه‌ها که خرمشهر‌های پیش رو هستند، عازم شوند.

وی ادامه داد: اگرچه فتح این عرصه‌ها از جریان فتح خرمشهر به تعبیر امام خامنه‌ای سخت‌تر است، اما باید فتح شود. در بخش‌های اقتصادی فرهنگی، سبک زندگی، فضای مجازی و حوزه دیپلماسی بخش‌هایی که منتظر حضور و فتح دلاورمندانه فرزندان اسلام و ایران هستند، فراوان است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه خرمشهر اقتصادی بسیار مهم و اساسی است و باید فتح شود، گفت: سالهاست که رهبری گرانقدر بر روی آن تاکید می‌کند و این یعنی حوزه اقتصادی کشور دارای اشکالات اساسی است و هنوز اندیشه‌های غیر انقلابی، عناصر نفوذی و میدان جولان مفسدان و ساختار‌های معیوب در این بخش‌ها وجود دارد و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.

وی، اقتصاد مقاومتی را نقشه راه فتح خرمشهر اقتصادی عنوان و تصریح کرد: اخیرا دولت محترم با عمل به قانونی که در مجلس تصویب شده بخشی از این عملیات فتح خرمشهر اقتصادی را آغاز کرده است و این مسئله مردمی‌سازی یارانه‌ها در بخشی از کالا‌های اساسی که مورد اجماع اقتصاددانان هم است و همه اقناع شدند که باید این اصلاح صورت بگیرد و مسئله امنیت غذایی و شرایط اقتصادی دنیا و ماجرای اوکراین و خشکسالی باعث می‌شود که این مسئله سرعت بگیرند که خوشبختانه به این مسئله هم سرعت داده شده است. اکنون برخی از کشور‌های بزرگ جهان از صادر کننده این مواد به وارد کننده تبدیل شدند و سهمیه بندی را برای کالا‌های اساسی در دستور کار قرار دادند.

وی همچنین با اشاره به مساله اجاره بها و ودیعه مسکن که مجلس به آن توجه کرده است گفت: مساله مسکن، مساله بسیار حیاتی برای مردم ماست. جریان مسکن ملی در دستور کار است. مساله مسکن در شرایط کنونی مخصوصا در تابستان برای کسانی که از اقشار ضعیف و مستاجرند کابوس است. ما شنیدیم دو فوریتی را مجلس در این زمینه تصویب کرده است و فوری‌تر از این حرفاست معلوم است که قوانین قبلی کارآمد نبوده است. منطقی سازی اجاره بها مهم است البته مالکان خانه هم حقی دارند، اما باید منطقی باشد. هم توقع داریم به لحاظ قانونی تقویت شود و هم از دولت توقع داریم تدابیر ویژه‌ای داشته باشد و تعزیرات هم کنترل بازار اجاره را در دستور کار قرار داد و تسهیل افزایش وام ودیعه هم انجام شود.  روند اخد مالیات از خانه‌های خالی باید تقویت و تسریع شود. از قوه قضاییه توقع داریم با مفسدانی که باعث افزایش اجاره بها می‌شوند با قاطعیت برخورد کند. این وضعیت که "یا مبلغ مورد نظر را بپرداز یا خانه را خالی کن"، رنج دهنده است. مجلس منطقی سازی اجاره بها را به صورت تقنینی تقویت کند.

حاج علی اکبری گفت: ستاد نماز جمعه تهران با همکاری نهاد‌های مسئول در آستانه روز ملی اهدای زندگی اقدامی الهی و انسانی را انجام می‌دهد و آن ثبت نام از داوطلبان اهدای عضو است. با توجه به پیشرفت علمی این کار انجام می‌شود و موارد شرعی هم در نظر گرفته شده است و ان شالله با استقبال شما عزیزان برگ زرین دیگری در مجموعه افتخارات نماز جمعه تهران ثبت می‌شود و از همه عزیزان هم تشکر می‌کنم که این اقدام خداپسندانه می‌تواند الگو باشد.

منبع: فارس و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
40
مثلا با صاحبخانه چکار می تونین بکنین؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین