کد خبر: ۷۷۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۳
در جلسه امروز مجلس انجام شد؛

رای مجلس به دو فوریت لایحه واردات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمايندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوريت لايحه متمم قانون بودجه سال 1387 کل کشور رای مثبت دادند که در صورت تصويب نهايی به دولت اجازه داده می شود معادل ارزی 45 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزی برداشت و نسبت به خريد و واردات کالاهای اساسی و يا ضروری اقدام کند. 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، نمايندگان در جلسه علنی روز يکشنبه خود ، دو فوريت لايحه متمم قانون بودجه سال 1387 کل کشور جهت تامين اعتبار مورد نياز واردات کالاهای اساسی و ضروری و جبران خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی را بررسی کردند. 

دو فوريت اين لايحه با 170 رای موافق، 50 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموم 249 نماينده حاضر به تصويب رسيد. 

بر اساس ماده واحده اين لايحه و در صورت تصويب نهايی به دولت اجازه داده خواهد شد معادل ارزی 45 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزی برداشت و نسبت به خريد واردات کالاهای اساسی و يا ضروری به ميزان 25 هزار ميليارد ريال و جهت حمايت از خسارت ديدگان و توليد داخلی در برابر خسارت های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در همه استانهای کشور به ميزان 20 هزار ميليارد ريال به صورت ارزی هزينه کند. 

دولت در مورد علت ارايه اين لايحه آورده است: «با توجه به تحولات اقتصادی جهان و شرابط اقليمی کشور و افزايش قميت جهانی کالاهای وارداتی به ويژه مواد غذايی و ضرورت استفاده از منابع ناشی از افزايش قميت نفت در مقابله با فشارهای وارده به مردم و حمايت از توليد داخلی در برابر خسارت های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در همه استانهای کشور و تقويت ذخيره کالاهای اساسی و استراتژی کشور اين لايحه به مجلس تقديم شده است». 

نمايندگان مجلس امروز دو فوريت اين لايحه را پس از بررسی و تصويب لايحه اصلاح ماده يک و جدول شماره 8 قانون برنامه چهارم توسعه تصويب کردند. 

برای بررسی اين لايحه، ابتدا بايد ماده يک و جدول شماره هشت قانون برنامه چهارم توسعه اصلاح می شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
خدا خدمتگزاران واقعي را ياري فرمايد و كاخ نشينان مرفه و غافل از درد مردم را بيش از پيش رسوا فرمايد.انشاالله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین