کد خبر: ۷۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۷
قائم مقام وزیر تعاون اعلام کرد:

فیش های مسکن مهر فروختنی نیست

امسال تمام کسانی که در سال 86 ثبت نام کرده اند صاحب زمین می شوند
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: قائم مقام وزیر تعاون فروش فیش های مسکن مهر را مجاز ندانست و یادآور شد هر کجا با جنین مسئله ای روبرو شویم امتیاز آنرا سلب می‌کنیم .

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب ،قائم مقام وزیر تعاون در امور استان ها گفت: «بعد از بررسی های به عمل آمده توسط وزارت تعاون، حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از متقاضیان ثبت نام در مسکن مهر شرایط ادامه عضویت نداشتند».
 
سید علی علوی، قائم مقام وزیر تعاون در امور استان ها با بیان اینکه حدود سه میلیون و 700 هزار نفر متقاضی مسکن مهر در سایت ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت : «در طی بررسی های به عمل آمده از سوی مسوولین ذیربط، یک میلیون و 500 هزار نفر پالایش و به واگذاری مسکن مهر ارجاع داده شده اند».

علوی که در یک نشست خبری سخن می گفت تمام اعضاء ثبت نام شده در سایت مسکن مهر  را مجاز به داشتن چهار شرط فاقد مسکن و زمین، متاهل بودن، عدم استفاده از هیچ تسهیلات دولتی و بانکی برای خرید زمین و ملک و همچنین ساکن پنج ساله در شهر مورد نیاز دانست و افزود: « افرادی که از لیست متقاضیان واگذاری مسکن خارج  شده اند دارای شرایط فوق بوده اند».

وی در پاسخ به این پرسش که که چرا با یکسری از ثبت نام شونده‌ها بابت واریز وجه نقد تماس گرفته شده و عده دیگر هنوز بلاتکلیفند گفت: «عده ای که تماسی با آنها گرفته نشده یا مشمول دریافت تسهیلات مسکن مهر نبوده‌اند و یا اینکه در دوره بعدی برای واریز وجه با آنها تماس گرفته می شود به هر جهت ثبت نام کنندگان برای اطلاع از وضعیت خود می توانند به سایت مسکن مهر مراجعه کرده و با درج کد ملی و کد رهیابی از وضعیت خود آگاه شوند». 


علوی همچنین هیچ ثبت نامی بر ای مسکن مهر را جز از طریق اینترنت مجاز ندانست و گفت : «تمامی افرادی که به غیر از این طرق در مسکن مهر ثبت نام کرده باشند از لیست متقاضیان خط می خورند و ثبت نامشان باطل خواهد شد».

وی افراد مجرد را در قالب این طرح ندانست و تاکید کرد : «تنها بانوان مجرد بالای 35 سال و همچنین نخبگان المپیادهای علمی، استثناهایی هستند که برای عضویت در مسکن مهر  می توانند اقدام کنند».

علوی همچنین با بیان اینکه فروش واحدهای نیمه ساخته مسکن مهر غیر قانونی است، گفت: «مشمولان طرح مسکن مهر تنها زمانی که کار پروژه به پایان رسیده می توانند اقدام به فروش خانه هایشان کنند در غیر اینصورت امتیاز آنها لغو می شود». 

وی از حذف شرط سقف حقوق برای ثبت نام در طرح مسکن خبر داد و گفت: «از این پس کلیه ثبت نام هایی که خارج از سایت و در دفتر معاونت های وزارت تعاون صورت می گیرد غیر قابل قبول است و متقاضیان تنها باید از طریق سایت ثبت نام کنند». 

همچنین علوی گفت: «امسال تمام کسانی که در سال 86 ثبت نام کرده اند صاحب زمین می شوند گفت: «در حال حاضر بیش از 150 هزار واحد مسکونی در مرحله ساخت در کل کشور قرار دارد». 

قائم مقام وزیر تعاون افزود: «تهران با 250 هزار واحد مسکنونی و کهکیلویه و بویر احمد با 10 هزار واحد مسکونی به ترتیب بالاترین و پایین ترین واحد مسکونی را در طرح مسکن مهر دارا هستند». 

وی اظهار داشت: «دولت تنها یک میلیون تومان برای آماده سازی زمین و 14 میلیون تومان برای ساخت ارائه می دهد و چنانچه متقاضیان نتوانند سایر هزینه های ساخت را تامین کنند می توانند با تغییر متراژ واحدهای مسکونی خود از 75 به 50 متر هزینه ساخت را پایین بیاورند. در غیر این صورت فرد دیگری جایگزین آن ها در تعاونی خواهد شد».
 
علوی در خصوص دریافت وام 5 میلیون تومانی از صندوق تعاون در قالب طرح مسکن مهر اظهار داشت: «این صندوق بر اساس مدت سپرده گذاری اقدام به پرداخت وام 5 میلیون تومانی متقاضیان خودمی کند». 

وی همچنین گفت :«در صورتی که افراد متقاضی مسکن مهر نتوانند در حین ساخت مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند، امتیاز آنها لغو شده و به فرد دیگری داده خواهد شد».

علوی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد متراژ این واحدها گفت:« متقاضیان می‌توانند با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت تا 50 متر هم بسازند اما میانگین ساخت در این طرح 75 متر است كه تعاونی‌ها با توجه به امكانات اعضای خود می‌توانند متراژ را كاهش و یا در حد همین رقم در نظر بگیرند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین