کد خبر: ۷۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰
رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران:

کاهش مالیات نقل و انتقال خودرو تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا دشتی اردکانی با اعلام این خبر افزود: «از ابتدای سال 82 و با اجرائی شدن قانون تجمیع عوارض، میزان استهلاک انواع خودرو اعم از داخلی و خارجی که پیش از آن برای محاسبه مالیات نقل و انتقال، به ازای سپری شدن 8 سال از مدل آنها تا 80٪ قیمت کارخانه کاسته می‌شد به 50٪ تغییر یافت. به عبارتی فقط تا 5 سال که از مدل خودرو می‌گذشت به عنوان استهلاک از میزان مالیات کسر می‌شد و در نتیجه مالیات، حق الثبت و حق‌التحریر خودروهای قدیمی که در واقع هزینه تنظیم سند قطعی آنها می‌باشد افزایش یافت».

به گزارش سرویس حقوقی آفتاب به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران وی ادامه داد: «کانون سردفتران و دفتریاران طی گزارشات متعدد به کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و هیات دولت، این مشکل ایجاد شده برای مردم را تحلیل و پیگیری کرده و با حمایت‌های رئیس‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیشنهاد کاهش مالیات نقل و انتقال خودرو را مطرح نمود که نهایتاً با تصویب قانون ارزش افزوده که 3 تیرماه در روزنامه رسمی هم به چاپ رسید میزان استهلاک خودروهای داخلی و خارجی برای نقل و انتقال، از آن پس 60٪ تعیین شد.

رئیس هیات مدیره کانون سردفتران تصریح کرد: «با تصویب این قانون از این پس هزینه نقل و انتقال انواع خودرو با عمر بیش از 5 سال اعم از مالیات، حق‌الثبت و حق‌التحریر مجدداً کاهش خواهد یافت که امیدواریم با ادامه پیگیری‌ها همان 80٪ پیش از سال 82 به عنوان هزینه استهلاک منظور شود».

وی خاطرنشان کرد: «بالا بودن مبلغ مندرج در سند که مأخذ محاسبه مالیات قرار می‌گیرد می‌تواند بر روی افزایش قیمت خودروهای قدیمی اثر گذارد».

وی افزود: «در این پیشنهاد همچنین برای جلوگیری از نقل و انتقالات وکالتی که موجب بروز مشکلات و معضلات عدیده‌ای برای مردم، قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌شود برای تنظیم وکالت فروش نیز مانند اسناد قطعی مالیات نقل و انتقال در نظر گرفته شده است».

دشتی اردکانی همچنین ابراز امیدواری کرد تا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با مدنظر قرار دادن قانون دفاتر اسناد رسمی و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و کارشناسی سردفتران در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود، زمینه بهره‌مندی هر چه بهتر مردم از خدمات دفاتر اسناد رسمی را فراهم سازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین