کد خبر: ۷۷۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
با ممنوعیت واردات، شرایط بازار بدتر خواهد شد

واردات آیفون ممنوع شد

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از ممنوعیت واردات تمامی مدل‌های آیفون به کشور خبر داد.
واردات آیفون ممنوع شد
آفتاب‌‌نیوز :

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اعلام این خبر، افزود: بر اساس اطلاعیه سامانه تجارت، تمامی مدل‌های آیفون در دسته کالاهای گروه ۲۷ قرار گرفت که به معنی قرار گرفتن آنها در لیست کالاهای لوکس ممنوع است. ممنوعیت واردات تمامی مدل‌های آیفون به کشور می‌تواند تبعات منفی زیادی به دنبال داشته باشد که از جمله آنها افزایش قاچاق است. در حال حاضر واردات گوشی قاچاق از طریق رویه مسافری بار دیگر قوت گرفته و حجم بسیار زیادی گوشی قاچاق از این طریق وارد بازار شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، همچنین دیگر نتایج منفی ممنوعیت را افزایش سرقت گوشی اپل عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه هم اکنون کوشی‌های اپل در دست مصرف کننده است و بازار نیازمند قطعات برای تعمییرات، افزایش سرقت برای خرد کردن گوشی و مصرف قطعات رو به افزایش خواهد گذاشت. در حال حاضر ۵ هزار واحد صنفی به صورت مستقیم در حوزه گوشی‌های اپل کار می‌کند و ممنوعیت واردات این مدل گوشی زیان و بیکاری آن ها را به همراه خواهد داشت.

اسحاقی با اشاره به پیشنهاد این اتحادیه قبل از اجرای ممنوعیت گفت: ما به مسئولان پیشنهاد دادیم تا ورود مدل جدید گوشی اپل به بازار که کمتر از ۲ ماه است، ممنوعیت واردات این برند را اجرا نکنند تا فرصتی باشد برای کاهش نتایج منفی این ممنوعیت.در مدت زمان کوتاهی تصمیمات متعددی در حوزه تلفن همراه گرفته شده است و این تصمیمات بازار این کالا را آشفته کرده و حالا با ممنوعیت شرایط بازار بدتر خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزایش عوارض واردات گوشی تفلن همراه بالای ۶۰۰ دلار از ۵ به ۱۲ درصد، تغییر ارز تخصیصی به واردات این کالا و اجبار به دریافت ارز از تالار دوم بورس را از نمونه‌های این تصمیمات برشمرد.

اسحاقی این ممنوعیت را شوک دیگری بر امنیت روانی مردم در شرایط افزایش قیمت سایر کالاها دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین