کد خبر: ۷۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
موسی‌الرضا ثروتی:

تورم سنگین، نتیجه اجرای طرح تحول اقتصادی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسی‌الرضا ثروتی گفت: «طرح اقتصادی که رئیس جمهور مطرح کرده، در حقیقت قانون برنامه چهارم توسعه است که در قانون بودجه سال 85 ،هدفمندسازی یارانه‌ها تبدیل به قانون شد و مورد اجماع‌نظر همه سلایق سیاسی قرار گرفت که معتقد بودند باید یک جراحی و تحول اقتصادی انجام شود». 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب با درست دانستن پیشنهاد محمدرضا باهنر مبنی بر تشکیل شورایی از نخبگان اقتصادی کشور برای بررسی وتحلیل این طرح و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم با هدف دستیابی به اجماع ملی گفت: «نباید فقط به افرادی که در بخش اقتصادی دولت که در مورد این طرح مطالعه داشته‌اند، اکتفا کرد».

نماینده بجنورد و جاجرم با بیان اینکه «باید پیشنهادات دولت تبدیل به قانون شده و با مصوبه مجلس این طرح اجرایی شود» اظهار داشت: «امیدواریم طرح تحول اقتصادی از طرف دولت به شکل لایحه به مجلس داده شود، تا زمانی که مجلس طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد، نخبگان اقتصادی و سلایق مختلف سیاسی هم نظرات خود را اعلام کنند».

نماینده مجلس هشتم ادامه داد: «در سال پایانی دولت هشتم بحث بنزین 190 تومان به مجلس پیشنهاد داده شد و با توجه به اینکه مجلس هفتم در ابتدای شروع به کار بود، به دلیل اختلاف سلایق سیاسی موجود در آن، طرح تثبیت قیمت‌ها ارائه شد و این موضوع باعث شد تا پیشنهاد دولت منتفی شود».

وی با بیان اینکه در سال پایانی دولت نهم و سال اول مجلس هشتم قرار داریم، گفت: «البته در این رابطه مجلس هشتم همسو با دولت نهم بوده و تصور می‌رود مجلس پیشنهادات دولت را تایید کند».

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: «احمدی‌نژاد فقط تیتر اصلاحات اقتصادی را بیان کرد و از محتوای اصلاحات اقتصادی اطلاعی در دست نیست».

ثروتی با بیان این مطلب که «با تیتر نمی‌توان تصمیم گرفت»، گفت:‌ «رئیس جمهور در طرح تحول اقتصادی 7 مورد را مطرح کرد و سوال اینجاست که آیا همه این موارد قرار است اعمال شود یا فقط هدفمندسازی یارانه آن هم در بخش انرژی مشمول این طرح است».

وی با انتقاد از سخنان احمدی نژاد درباره اعلام این طرح در مجلس و مواجهه با استقبال نمایندگان ، اظهار داشت: «منظور ازاستقبال نمایندگان در حقیقت سوالاتی درباره چگونگی اجرای این طرح، زمان، مکان ومسائل متعددی بود که پیرامون این طرح وجود داشت».

ثروتی تاکید کرد: «دولت باید این طرح را به شکل لایحه به مجلس ارائه کند و در این باره بحث و گفتگو شود و اگر دولت به تنهایی اقدام به کار کند نه تنها شاهد تورم سنگینی هستیم، بلکه اختلاف نظرهای زیادی نیز به وجود خواهد آمد».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود یا عدم وجود برخی نگرانی‌ها میان اصولگرایان در مورد ماحصل کار مشترکشان با دولت نهم گفت: «نگرانی در کل جامعه و بین همه آنهایی که دغدغه کشور را دارند مطرح است و ما امیدواریم این طرح با تجزیه و تحلیل‌های کارشناسانه همراه گردیده و بعد تصمیم‌گیری شود».

نماینده بجنورد و جاجرم در پایان اظهار داشت: « این طرح، یک طرح ملی است و منحصر به دولت نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
مي ترسم تا مجلس و ديگران بخواهند آهسته آهسته اين گونه طرح ها را بررسي كنند كار از كار بگذرد و خداي ناكرده مردم نااميد شوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین