کد خبر: ۷۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با آفتاب:

هیچ شوک اقتصادی هرچند مثبت نباید به اقتصاد کشور وارد شود

طرح تحول اقتصادی نیاز به اجماع و تصمیم ملی دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «درباره پیشنهاد محمدرضا باهنر مبنی بر تشکیل شورایی از نخبگان اقتصادی برای رسیدن به اجماع ملی ابتدا باید بحث شورا و ترکیب آن مشخص شود».

فرهاد دلق‌پوش در مصاحبه با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب گفت: «باید کلیه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های حوزه اقتصادی که به عنوان تعیین‌کننده و حساس‌ترین عرصه در ارتباط مستقیم با زندگی مردم است، با تفکر و اندیشه و بهره‌گیری از نخبگان جامعه صورت گیرد».

وی افزود: «در حال حاضر آزمون‌ها و خطاها برای کشور نتیجه‌بخش نیست و باید با تاسی از کشورهایی که به خاطر داشتن اقتصاد پویا و توانمند توانسته‌اند از حداقل منابع و امکانات حداکثر بهره‌وری را به‌دست آورند، برای طراحی برنامه جامع و کامل و رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده شود».

نماینده مجلس هشتم تاکید کرد: «ثروت باید تبدیل به اقتصاد شود و درآمد حاصل از آن باید بین اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و از جمله دهک‌ پایین جامعه تقسیم شود».

دلق‌پوش با بیان اینکه «صرف نظر از پیشنهاد باهنر و سخنان احمدی‌نژاد، باید سازوکار اجرایی این طرح تدوین شود»، گفت: «باید همه دلسوزان، صاحب‌نظران و متخصصان عرصه اقتصاد وارد میدان شده و با رویکرد تامین ثروت و توزیع عادلانه آن و ارتقاء اقتصاد کشور، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای این طرح را ارائه دهند».

نماینده مجلس هشتم ادامه داد: «داشتن یک عزم ملی و همت همه‌جانبه برای رفع مشکلات عرصه اقتصادی به دور از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی و با مدنظر قرار دادن منافع ملی و خواسته‌های ملت می‌تواند باعث شود کشور به یک جایگاه مناسبی دست پیدا کند».

نماینده آستارا با توجه به ایرادات مطرح شده در طرح تحول اقتصادی رئیس‌جمهور از سوی محمدرضا باهنراظهار داشت:‌ «با توجه به اینکه این طرح به عنوان نظریه از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است اگر بخواهیم این تحولات را به شکل عملی اجرا کنیم، باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد».

وی افزود: «اجرای این طرح باید به شکل نهادینه‌ و علمی باشد و اگر بدون سازوکار و آمادگی لازم این طرح را در جامعه اجرا کنیم، کشور را با مشکلات ساختاری روبه‌رو خواهد شد».

دلق‌پوش تاکید کرد: «نباید هیچ شوک اقتصادی هرچند در جهت مثبت، به اقتصاد کشور وارد آورد».

این نماینده مجلس افزود: «احمدی‌نژاد به عنوان رئیس قوه مجریه باید راهبرد توسعه را تدوین کند و آن‌را به متولیان امر داده تا با استفاده از نظرات اصلاحی که ارائه می‌شود و با ارزیابی دقیق این موارد، اشکلات آن مرتفع گردد».

وی افزود: «دولت باید طرح تحول اقتصادی را در قالب یک لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهد تا مجلس با کمک نمایندگان و نخبگان اقتصادی و با استفاده از نظرات و ایده‌های ارائه شده، برنامه‌ای جامع و کامل و بدون ایراد را در عرصه تحول اقتصادی پیاده کند».

نماینده آ‌ستارا با به‌جا دانستن دغدغه و نگرانی بخش‌های مختلف از این طرح اظهار داشت: «باید ایده‌ها و نقطه‌نظرات رئیس‌جمهور را با اجماع کلی در جامعه به ویژه اجماع میان متخصان و صاحب‌نظران مورد بررسی قرار داد و یک تصمیم ملی برای این امر گرفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین