کد خبر: ۷۷۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۶
عضو هیات رئیسه فراکسیون اقلیت :

به هیچ کمیسونی نمی‌روم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری گفت: «فراکسیون اقلیت انتظار دارد با توجه به اینکه تاکنون همکاری لازم را با هیات رئیسه داشته‌ است و در انتخاب آنها هم نقش داشته‌است، هیات رئیسه هم از ما حمایت کند و اگر غیر از این باشد فراکسیون اقلیت هم طور دیگری در برابر این اقدامات عمل خواهد کرد و احتمال دارد در رفتارمان با هیات رئیسه تجدیدنظر کنیم».

داریوش قنبری نماینده ایلام در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «شعب تعیین کمیسیون‌ها با سیاسی کاری برخی از نمایندگان باسابقه را از کمیسیون‌های تخصصی مجلس کنار گذاشتند و ما هم به دلیل این کار خلاف اعضای شعب، تصمیم گرفته‌ایم که به هیچ کمیسیونی نرویم».

وی افزود: «روز گذشته به من پیشنهاد کمیسیون اجتماعی را دادند که نپذیرفتم و گفتم که عضو هیچ کمیسیونی نمی‌شوم».

قنبری اظهار داشت: «معترضان به عملکرد شعب تعیین اعضای کمیسیون‌ها، در فراکسیون امنیت ملی مشغول به فعالیت خواهند شد».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم ادامه داد: «سعی ما بر این است که فراکسیون امنیت ملی را شبیه کمیسیون تخصصی در مجلس شکل بدهیم و در واقع تعریف این فراکسیون با فراکسیون‌های موجود در مجلس متفاوت است چون عملکرد این فراکسیون مانند یک کمیسیون تخصصی خواهد بود و با توجه به نیروهای متخصصی که در فراکسیون امنیت ملی هستند معتقدم که کارآیی آن از کمیسیون امنیت ملی مجلس بیشتر خواهد بود».

وی خاطرنشان کرد: «اعضای کنونی کمیسیون امنیت ملی مجلس اغلب تخصص لازم و مرتبط با کمیسون را ندارند و بی‌تجربه هستند اما افرادی که در فراکسیون امنیت ملی هستند دارای تخصص و تجربه لازم برای این کار هستند».

عضو هیات رئیسه فراکسیون اقلیت با اشاره به کنار گذاشتن اعضای فراکسیون اقلیت از کمیسیون‌های مهم مجلس گفت: «این اقدامی که علیه اقلیت مجلس انجام شد کار طیف حامیان دولت است».

وی افزود: «حامیان دولت هدفشان از حذف اصلاح‌طلبان از کمیسیون‌ها این است که اقلیت را در مقابل هیات رئیسه مجلس قرار دهد و خیلی علاقه ندارند که تعامل و همکاری میان اقلیت و هیات رئیسه باشد».

نماینده ایلام تصریح کرد: «با توجه به شرایط موجود فراکسیون اقلیت انتظاراتی از هیات رئیسه دارد و خواستار جلوگیری از اینگونه برخوردهای حذفی با اعضای اقلیت هستیم».

قنبری ادامه داد: «فراکسیون اقلیت انتظار دارد با توجه به اینکه تاکنون همکاری لازم را با هیات رئیسه داشته‌ است و در انتخاب آنها هم نقش داشته‌است، هیات رئیسه هم از ما حمایت کند و اگر غیر این باشد فراکسیون اقلیت هم طور دیگری در برابر این اقدامات عمل خواهد کرد و احتمال دارد در رفتارمان با هیات رئیسه تجدیدنظر کنیم».

وی گفت: «روندی که اکنون در هیات رئیسه مجلس وجود دارد نشان می‌دهد که هیات رئیسه تاکنون در برابر اقدامات طیف حامیان دولت ایستادگی کرده است و شخص لاریجانی در چینش کمیسیون‌ها تلاش ویژه‌ای انجام داد که بی‌نتیجه ماند».

قنبری در پایان گفت: « فراکسیون اقلیت انتظار دارد که حمایت لاریجانی از این فراکسیون بیشتر از گذشته باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین