کد خبر: ۷۷۲۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

راه‌هایی برای در امان ماندن از مگس‌ها در تابستان

وجود مگس‌ها در خانه و آشپزخانه در فصل تابستان موضوعی آزاردهنده و چندش آور است.
راه‌هایی برای در امان ماندن از مگس‌ها در تابستان
آفتاب‌‌نیوز :

تابستان فصلی است که در طول آن حشرات زیادی وارد منزل می‌شوند؛ به خصوص مگس‌هایی که با دمای بالا در آشپزخانه و اطراف خانه پخش می‌شوند.

به گزارش العربیه، در این رابطه پاولی شیرر کارشناس آشپزخانه توضیح داده است: گرما به طور کلی باعث افزایش تولید مثل مگس‌ها می‌شود، اما برخی اقدامات پیشگیرانه ساده ممکن است مانع از تکثیر حشرات شوند.

برگ لیمو

وی افزود: برگ‌های نعناع، ​​علف لیمو و گل‌های اسطوخودوس به عنوان مثال برای دفع مگس‌ها مؤثر هستند؛ زیرا این حشرات از بو‌هایی که انسان‌ها بسیار دوست دارند، متنفر هستند.

علاوه بر این، می‌توانید با اضافه کردن چند قطره از هر یک از این روغن‌ها (لیمو، اسطوخودوس...) به آب در یک بطری، اسپری طبیعی برای دفع مگس ایجاد کنید و این مخلوط را در طول روز در اطراف آشپزخانه اسپری کنید.

روغن اسطوخودوس - iStock

شیرر بر استفاده از اسطوخودوس تاکید کرد؛ زیرا این اسپری بوی تازه‌ای را در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، ریحان به عنوان یکی دیگر از بو‌هایی شناخته شده است که مگس‌ها و پشه‌ها از آن فراری هستند؛ بنابراین گزینه‌ای عالی برای دور کردن مگش‌ها به شمار می‌رود.

این کارشناس آشپزخانه توضیح داد که گذاشتن انبوهی از ظروف کثیف در کنار سینک ظرفشویی باعث جذب مگس‌ها می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌کنیم در تابستان ظروف خود را در اسرع وقت بشویید تا مگس‌ها ظروف شما را به باکتری آلوده و یا روی آن تخم گذاری نکنند.

مگس‌ها نیز ممکن است جذب ضایعات مواد غذایی شوند؛ به خصوص اگر هنوز گرم است. بنابراین به گفته این متخصص، همیشه بهتر است باقی مانده غذا را در کیسه یا لگنی قرار دهید که کاملاً بسته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین