کد خبر: ۷۷۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

جدیدترین فناوری برای از بین بردن دائمی واریس

روش‌های زیادی برای درمان واریس پدید آمده اند و همه آن‌ها روش‌های ساده‌ای هستند که نیازی به مداخله جراحی ندارند.
جدیدترین فناوری برای از بین بردن دائمی واریس
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ولیدالدالی، مشاور جراح عروق و پای دیابتی گفت: علم همیشه در حال پیشرفت است و ما همیشه سعی می‌کنیم تا راه‌ها و تکنیک‌هایی را بیابیم که از طریق آن‌ها بیمار به روشی مطمئن درمان شود تا احساس راحتی کند.

به گزارش البلد نیوز، دکتر ولیدالدالی توضیح داد که اکنون به تکنیکی به نام "کلاکس" دست یافته است که یک تکنیک پیچیده مدرن برای درمان واریس است که طی آن ترکیب دو روش رایج برای درمان واریس اعم از لیزر و روش‌های تزریقی استفاده می‌شود که در آن لیزر شدید از طریق پوست روی ورید آسیب دیده هدایت می‌شود و سپس درمان اسکلروز روی دریچه‌های وریدی با محلول مخصوص برای درمان ورید‌های واریسی تزریق می‌شود و سپس هدایت پرتو‌های خنک کننده به همان محل برای جلوگیری از درد به طور کامل انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از لیزر در درمان رگ‌های خونی یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است؛ زیرا کاملاً بی‌خطر و به دور از جراحی‌های پیچیده است. رگ‌های واریسی با لیزر با استفاده از بی‌حسی موضعی در بازه زمانی بین نیم ساعت تا یک ساعت پس از آن بیمار می‌تواند پس از آن به خانه برگردد و به طور عادی زندگی خود را ادامه دهد.

این پزشک متخصص توضیح داد که در این روش پزشک از یک کاتر نازک استفاده می‌کند که در ورید آسیب دیده قرار می‌گیرد و پرتو‌های لیزر از طریق آن هدایت و ورید از طریق گرمای تولید شده توسط دستگاه لیزر بسته می‌شود و به این ترتیب مشکل واریس پایان می‌یابد.

دکتر ولیدالدالی افزود: درمان تزریقی با وارد کردن یک سوزن ظریف در رگ آسیب دیده انجام می‌شود و به این ترتیب انسداد از بین می‌رود و خون دوباره جذب می‌شود و پزشک در حین تزریق از نوار‌های فشاری استفاده می‌کند تا زمانی که رگ‌های واریسی به طور کامل از بین بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین