کد خبر: ۷۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

هشدار پلیس فتا به دانش‌آموزان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در پوشش فروش سوالات امتحانی هشدار داد.
هشدار پلیس فتا به دانش‌آموزان
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه افراد سودجو از هر فرصتی برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند، گفت: در فصل امتحانات ممکن است برخی افراد سودجو با ترفند‌هایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی و ... نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده‌هایشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این افراد با ایجاد درگاه‌های جعلی فروش، اقدام به فیشینگ می‌کنند، اظهارکرد: ممکن است افراد سودجو با طرح قیمت‌های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی کرده و از این طریق حساب بانکی آن‌ها را خالی کنند. همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده‌اند، از مطالعه باقی موارد خودداری کرده و درامتحانات دچار مشکل شوند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایل‌هایی در فضای مجازی کرده و ادعا می‌کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل‌ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می‌برد.

گودرزی ادامه داد: در همین راستا هشدار ما به تمامی دانش آموزان و خانواده‌های آنان این است که به هیچ عنوان فریب چنین ادعا‌هایی را نخورند، چرا که اساسا احتمال نشت سوالات امتحان وجود ندارد و افرادی هم که چنین ادعایی کنند، ادعایشان کذب است و قطعا هدفشان سودجویی و کلاهبرداری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین