کد خبر: ۷۷۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
در یادداشتی در روزنامه اعتماد ملی مطرح شد؛

سوالات جنجالی منتجب‌نیا از احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در یادداشتی با عنوان «چند سوال از رئیس‌جمهور» در شماره امروز ارگان این حزب چند سوال را درباره نقد خرافه گرایی و سخنان رییس جمهور در این ارتباط مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب منتجب نیا یادداشتش را اینگونه آغاز کرده است: «این مطلب به دنبال طرح برخی مباحث خرافه‌گرایانه در سال‌های اخیر در كشور نگارش یافته و به نقد این اندیشه‌ها پرداخته است. كه در ادامه آن با طرح چند سوال از رئیس‌جمهور و استمداد از علما و مراجع تقلید آفات رواج این خرافات گوشزد شده است. بدون شك علمای بزرگوار شیعه در طول تاریخ تشیع، پاسداران حریم عقاید و احكام اسلا‌م و مذهب شیعه بوده و در برابر هرگونه كج‌اندیشی و كجروی به شدت مقابله كرده و در این راه جمع زیادی از بهترین آنان به شهادت رسیده‌اند. یكی از انحرافات و كج‌اندیشی‌های دینی، ظهور بدعت در دین و افزودن به مفاهیم و احكام اسلا‌م و مذهب توسط شیادان و فرصت‌طلبان بوده است كه به حكم <اذا ظهرت البدع فللعالم ان یظهر علمه و الا‌ فعلیه لعنه الله> عالمان دینی با تمام قدرت بدعت‌ها و نوآوری‌های غیردینی به نام دین را زدوده و دست پلید بدعت‌گذاران را كوتاه كرده‌اند. از این رو، سلا‌طین، پادشاهان و قدرت‌های جهانی تاكنون نتوانسته‌اند ساحت مقدس اسلا‌م، تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت را ملكوك و مخدوش سازند. یكی از عقاید شیعه كه می‌توانست وسیله سوءاستفاده شیادان واقع شود اعتقاد به اصل مهدویت و اندیشه مترقی و حركت‌ساز انتظار فرج است كه همه طرفداران ادیان آسمانی به نحوی این عقیده را داشته و در انتظار منجی عالم بشریت می‌باشند».

وی در ادامه این یادداشت با اشاره به روایات ائمه طاهرین آورده است: «در روایات رسیده از ائمه طاهرین علیهم السلا‌م، ضمن تاكید فراوان بر اصل مهدویت و بشارت قطعی به ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، به منظور پیشگیری از هرگونه انحراف و سوءاستفاده افراد از این عقیده ریشه‌دار، توصیه‌های اكیدی به عمل آمده است، از جمله:

1- نهی از تعیین زمان ظهور آن حضرت و بیان اینكه این امر از اسرار الهی است و كسی جز خداوند نسبت به آن آگاهی ندارد با این عبارت كه <ما اهل بیت هرگز زمان ظهور را تعیین نخواهیم كرد> یا <دروغ می‌گویند تعیین‌كنندگان زمان برای ظهور حضرت ! دروغ می‌گویند...! دروغ می‌گویند...>!

2- توصیه به تكذیب هر كسی كه ادعای مشاهده و زیارت حضرت مهدی(عج) را بكند و او را كاذب و افترازننده معرفی كردن. ما در یادداشت قبلی برخی از روایات فوق را به‌طور مستند از كتاب‌های معتبر روایی نقل كردیم. نقل قول‌ها و شایعات: از زمان روی كار آمدن آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان، در میان خواص و اخیرا عامه مردم، یعنی مردم كوچه و بازار مطالبی به نقل از رئیس‌جمهور و برخی معاونین و نزدیكان ایشان، روی زبان‌ها جاری است و بسیاری از آن مطالب به صورت مستند و با ذكر زمان و مكان و گوینده‌های آنها نقل می‌شود».

قایم مقام حزب اعتماد ملی با ذکر چند مثال در این باب یادداشتش را ادامه می دهد: «از باب مثال:

الف: در سال اول ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، با دو واسطه نقل شد كه ایشان در سفر استانی به سیستان و بلوچستان و در پاسخ به اعتراض یكی از معاونین كه اعتبارات كشور محدود است و چرا این همه وعده‌های ده‌ها میلیارد تومانی به هر شهر داده می‌شود، گفته است: نگران نباشید دو سال دیگر امام زمان (عج) ظهور می‌كند و همه مشكلا‌ت را حل می‌كند.


ب: نماینده‌ای از شورای اسلا‌می، نقل می‌كرد روزی در ملا‌قات رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری ایشان نسبت به اظهاراتش و وعده ظهور حضرت در دو سال دیگر مورد اعتراض شدید رهبری واقع شد و در جواب گفت: <كسانی كه با ایشان در تماس هستند، گفته‌اند> و پس از خروج از دفتر رهبری، اظهار كرده است: <ایشان تصور می‌كند من رئیس‌جمهور او هستم، من رئیس‌جمهور امام زمان(عج) می‌باشم!!>


ج: پس از سفر به نیویورك و شركت در اجلا‌س سازمان ملل، در ملا‌قات با آیت‌الله جوادی‌آملی، اظهار كرده است: <هنگام سخنرانی ‌هاله‌ای از نور اطراف سر و صورت خود مشاهده كردم و همه مخاطبان میخكوب شده و مجذوب من گردیدند> كه مورد انتقاد و بی‌اعتنایی آیت‌الله جوادی‌آملی قرار گرفت و سی‌دی این ملا‌قات در سطح وسیع در میان مردم پخش شده است.


د: بین خواص شایع است كه گاهی سر سفره خوراك، یك بشقاب و قاشق و چنگال را در جای خالی كنار گذاشته و اظهار می‌كنند این برای آقا امام زمان است.


هـ: شخصی نقل كرده است، روزی یكی از نزدیكان رئیس‌جمهور من را دعوت به شركت در نماز جماعت آقا كرد و من به تصور اینكه امام جماعت، مقام رهبری است با او به محلی رفتیم. وقت نماز مشاهده كردم صف نماز تشكیل شد در حالی كه امام جماعت حضور ندارد و فقط سجاده‌ای پهن است، وقتی سوال كردم كه رهبری كی تشریف می‌آورند؟ گفتند: هیس ! امام جماعت، حضرت ولی عصر(عج) است.


و: اخیراً بارها در اظهارات رئیس‌جمهور، معاونین، مشاورین و... این جمله فراوان به كار می‌رود كه این دولت را امام زمان(عج) مدیریت یا اداره می‌فرماید. و موارد فراوان دیگر.


ز: در روزهای گذشته آقای رئیس‌جمهور كسانی را كه ‌هاله نور را انكار می‌كنند به مخدوش بودن عقیده متهم كرده است و مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت طی مصاحبه‌ای، از تقدیر و تشكر مراجع عظام و علما و روحانیون از رئیس‌جمهور در خصوص مورد عنایت ولی عصر(عج) بودن و استقبال فضلا‌ از سخنان رئیس‌جمهوری، حكایت كرده و منتقدان را به <مشكل داشتن در اصل مهدویت> و <تردید در اعتقاد به ولی عصر (عج>) متهم كرده و دستور داده است كه <باید در اعتقادات خود تجدیدنظر كنند».

منتجب نیا با ذکر چند مثال از صحبت های احمدی نژاد سوالاتی را در رابطه با سخنان او مطرح می کند: «چند سوال از رئیس‌جمهور: صرف‌نظر از اینكه چنین شایعاتی چگونه اعتقادات مردم و نسل جوان را تضعیف می‌كند و مورد استهزا و تمسخر دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه و دشمنان اسلا‌م و تشیع قرار گرفته است و قطع نظر از اینكه نتیجه این سخنان، انتساب همه ضعف‌ها، كاستی‌ها، سوءمدیریت‌ها، افزایش تورم و گرانی و... به حضرت ولی‌عصر(عج) می‌باشد و این بزرگ‌ترین ظلم و جفا و توهین به ساحت آن حضرت است.

1- آیا این نقل قول‌ها و شایعات در محافل خصوصی و عمومی راست است یا دروغ؟ خواهش می‌كنیم خیلی صریح و شفاف پاسخ دهید و از كلی‌گویی یا فرافكنی یا متهم كردن دیگران پرهیز كنید.

2- اگر حتی یك مورد آن راست و صادق است شما این عقیده را كه برخلا‌ف نظریه همه علمای شیعه از صدر تاكنون است، از كجا آورده‌اید و در برابر آن همه روایت معتبر و فرمایشات بزرگان شیعه چه پاسخی دارید؟

3- اگر راست است، مقصود شما از بیان این مطالب غیرواقعی چیست؟ آیا تصور می‌كنید این سخنان، می‌تواند نارضایتی و اعتراضات مردم را نسبت به گرانی، تورم و سوءمدیریت دولت توجیه كند؟

4- اگر راست است، پس از گذشت 3 سال و كذب بودن این وعده‌ها، مسوول مخدوش شدن عقاید مردم و جوانان چه افرادی خواهند بود»؟! 

همچنین وی در پایان این یادداشت چند سوال را از مراجع تقلید مطرح می کند نظر آنها را در این رابطه جویا شده است:
«چند سوال از مراجع تقلید و فضلا‌:
1- آیا دستور فرموده‌اید درباره این نقل‌قول‌های شایع و رایج بررسی كنند؟!
2- آیا به نظر مبارك آقایان تمامی این نقل‌ها دروغ و كذب است؟!
3- اگر حتی یك مورد از این ادعاها، صحت نقل داشته باشد، آیا جای آن نیست كه در برابر آن با شدت و قاطعیت ایستادگی كنید و از حریم عقاید اسلا‌می و شیعی ناب پاسداری فرمایید؟
4- آیا نقل قول مشاور رئیس‌جمهور، مبنی بر <استقبال فضلا‌ از سخنان رئیس‌جمهوری و تقدیر مراجع عظام، علما و روحانیون از رئیس‌جمهور در خصوص مورد عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) بودن> صحیح است یا دروغ؟
5- اگر صحیح است چرا؟ و اگر دروغ و تهمت است چرا تكذیب نمی‌فرمایید»؟!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
محضر مبارك جناب آقاي منتجب نيا!
لطفا بفرماييد خود شما چه كاره هستيد !!!اي كاش كسي بود به وضع شما رسيدگي ميكرد.اي كاش امام زمان تشريف مي آوردند و به وضعيت همه ماها رسيدگي مي كردند قطعا در آن موقع واي به حال همه ما خواهد بود.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
بسمه تعالي:
منتجب نيا را اگر مي خواهيد بدانيد چه كاره هست و چه كرده است چند مورد ذكر مي كنم بقيه را خودتان بخوانيد.

1- نماينده امام خميني در قبل از انقلاب و بعد از آن در خمين
2- نماينده امام در شهرباني كل كشور
3-نماينده مقام معظم رهبري در انجمن معلمان
4-داراي اجازه اجتهاد از مراجع . ايشان يك آيت الله است.
5-اسناد ساواك در مورد مبارزات ايشان به همت مركز اسناد در كتاب خاطرات جمع آوري شده است.
6-مسوليت ايشان در جنگ پدافند و قرارگاه خاتم
7-مجمع روحانيون مبارز


ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
مطالب خيلي مهم و اساسي را مطرح كرده اند .

بجاي تاكيد بر كار آيا بايد مردم و خود را درگير خرافات كرد؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
چرا بايد از چند سوال اينقدر ناراحت شد؟اگر اعتقاد داريد شما هم جواب دهيد.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
منتجب نيا مرد كذابي است كه مي خواهدمردم را نسبت به رييس جمهور سپس به نظام بد بين کند
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
چرا نظر من را سانسور كرديد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما این را می دانم که منتجب نیا مانند ..............است.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
ا ي بابا شما چه كار داريد منتجب نيا كيه و چه كارست. چرا ما عادت كرديم قبل از فكر كردن به افكار و نظرات ديگران به تعريف يا تكذيب شخصيت اونا بپردازيم؟!!!!!!!!!!!!!!!!! به نظر من اين سوالات حتي اگه از طرف يه آدم عامي هم مطرح شده بود مهم و قابل بررسي بود.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
دعواي سياسي نان نمي شود
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
كسي مي داند طلحه و زبير در زمان پيامبر چه كاره بودند؟؟
آنها هم چند سال بعد سر به رسوايي زدند .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
بنام خدا
اگرهدف اصلاح اموراست - بنا به گفته ها نمي شود فردي را متهم به خرافه پرستي كرد- ادله عقلي وشرعي لازم است .
اگرآقاي رپيس جمهور موفق عمل نكرده است بهتر است ديد انتقادي داشته و راه هاي قانوني را طي نماييد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۲
0
0
ببینید سعی نکنید همیشه در جواب سوالات به کسی که سوال را مطرح کرده تهمت و افترا بزنید. و همیشه در ذهن داشته باشید تعصب بی‌جا انسان را کور و کر می‌کند. همین تعصب بی‌جا در زمان امامت علی(ع) از کسانی که حافظ قرآن بودند و زانوهای‌شان در اثر سجود پینه بسته بود خوارج را به‌وجود آورد.آقای منتجب نیا کسی هستند که درزمان امام خمینی برای ملت ما خدمات داشته اند و قبل از اینکه خیلی ها انقلابی بودند.داعیه امام زمانی بودن مهم نیست.وای به حال هرکسی که آقا ظهور کند و دروغش معلوم شود! حال هر کس که می‌خواهد باشد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین