کد خبر: ۷۷۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

هواشناسی ۴/۰۳/ ۱۴۰۱/ پیش بینی کاهش گرد و خاک و بارش باران

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی با اعلام اینکه ریزگردها تا فردا مهمان کشور خواهند بود اعلام کرد: به‌تدریج از ساعات بعدازظهر امروز برای مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش وزش باد شدید و کاهش پدیده گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.
هواشناسی ۴/۰۳/ ۱۴۰۱/ پیش بینی کاهش گرد و خاک و بارش باران
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (چهارشنبه) در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سواحل شمالی و در خراسان شمالی ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش برای سایر مناطق و در نیمه غربی کشور آسمان غبارآلود خواهد بود که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود و به‌تدریج از ساعات بعدازظهر در مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش وزش باد شدید، کاهش پدیده گردوغبار و بهبود کیفیت هوا را خواهیم داشت.

امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

فردا (پنجشنبه) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های البرز واقع در شرق تهران و سمنان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده است که در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و گلستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود؛ همچنین در ارتفاعات زاگرس در استان مرکزی و قم افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین در استان بوشهر و جنوب فارس وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

روز جمعه هفته جاری در شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در این روز در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک تداوم خواهد داشت.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز با گذر متناوب امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

خلیج‌فارس و تنگه هرمز تا روز شنبه آینده و دریای خزر امروز مواج است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین