کد خبر: ۷۷۳۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

گرد و غبار ۷۷۱ قشم‌وند را راهی بیمارستان کرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرد: به دنبال نفوذ گرد و غبار به فضای جزیره طی سه روز گذشته ۷۷۱ قشموند دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.
گرد و غبار ۷۷۱ قشم‌وند را راهی بیمارستان کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر یاسر مرادی اظهار داشت: قشم‌وندان با توجه به ماندگاری گرد و غبار در سطح جزیره و کاهش میدان دید افقی، به ویژه در ساعت های صبح تا ظهر از قرار گیری در فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: با مراجعه این ۷۷۱ قشم‌وند دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی جزیره در مقایسه با سه روز قبل که ۷۱۷ قشموند به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، این آمار افزایش ۵۴ نفری داشته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم تاکید کرد: تمام افراد به ویژه بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار حتی الامکان در زمان وقوع پدیده گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

دکتر مرادی توضیح داد: بیماران و افراد آسیب پذیر و همچنین افرادی که بدلیل اشتغال به اموری که نیازمند به حضور مستمر در فضاهای باز است، در زمان خروج از منزل از ماسک های فنجانی (P۱ - P۲) یا ماسک مناسب FFP۲ استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می گردند، در صورت تداوم علائم به پزشک مراجعه و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین