کد خبر: ۷۷۳۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
"رئیسی با همه وجود در خدمت مردم است"

صدیقی: حذف ارز ترجیحی و گرانی امتحان الهی است!

صدیقی گفت: امروز گرانی هست و گرانی به تعبیر امام صادق موجب آرزده شدن روح مردم و افسردگی و مشکلات اجتماعی و مشکلات اخلاقی می‌شود، اما امتحان است؛ اگر کسی راهی بلد است ارائه کند، ولی من با شناختی که از آقای رئیسی دارم با همه وجود در خدمت مردم است؛ از بین بردن شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از برنامه‌های دولت است و همچنین با این طرح، در دلار صرفه‌جویی می‌شود.
صدیقی: حذف ارز ترجیحی و گرانی امتحان الهی است!
آفتاب‌‌نیوز :

خطیب نماز جمعه این هفته تهران از نمایندگان خواست رهنمود‌های رهبری در دیدار اخیر را مورد توجه قرار داده و ساده‌زیستی، رعایت اولویت‌ها و پرهیز از قوانینی که قابل اجرا نیست را رعایت کنند.

کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران (۶ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه با عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) و توصیه همه نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به سوم خرداد و سالگرد فتح خرمشهر، اظهار داشت: این اتفاق معجزه ایثار، شهادت طلبی، صبر، توکل و توسل و همدلی و ولایت‌پذیری بود و موجب شد شهری که ۵۷۵ روز در اختیار دشمنِ مورد حمایت شرق و غرب بود، با مقاومت و صبر و ایثار زیر پرچم ولایت آزاد شود.

وی افزود: امام راحل فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و با خضوع همه‌چیز را در اختیار خدا می‌دانست. امروز خرمشهر‌هایی در پیش است و از شهید حججی تا شهید خدایی همان روحیه و اعتقاد را دارند و توجه داشته باشید مردمی که می‌توانند دژ نفوذ ناپذیر را با آن همه اسیر و کشته از دشمن پس بگیرند و معجزه بیافرینند، با وحدت کلمه و ایثار می‌توانند گشایش‌های اقتصادی هم رقم بزنند.

صدیقی با اشاره به روز چهارم خرداد و یاد مقاومت جانانه مردم دزفول، مسئله دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب را یادآور شدو اظهار داشت: توقع داریم رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای انقلابی ماندن مجلس جدی گرفته شود. ساده‌زیستی، رعایت اولویت‌ها و پرهیز از قوانینی که قابل اجرا نیست را مدنظر قرار دهند. مرحوم آیت‌الله صافی زمانی که دبیر شورای نگهبان بودند، می‌فرمود مبادا قوانینی تصویب کنید که در شورای نگبهان رد شود چرا که آبروی مجلس در میان است و نمایندگان باید متشرع باشند. همراهی با قوای سه گانه و سوءاستفاده نکردن از تریبون مجلس و عصبانی نشدن و داد نزدن و مسائل اثبات نشده را مطرح نکردن از دیگر مواردی است که نمایندگان سعی در رعایت آن داشته باشند.

امام جمعه تهران با اشاره به مسئله حذف ارز ترجیحی، گفت: این یک امتحان الهی برای مردم و مسئولین و قوه قضائیه و نیرو‌های مسلح است که ۴۳ سال قربانی دادند و خون شهیدانشان هنوز خشک نشده است. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی این‌ها با زندگی اشرافی قابل معاوضه نیست. این امتحان بزرگی است. این قانونی بود که باید دولت قبل اجرا می‌کرد و این دولت نمی‌خواهد قانون‌شکن باشد و توزیع عادلانه جز این طریق نمی‌شود؛ نحوه توزیع قبلی ارز ترجیحی پولدار‌ها را پولدارتر کرد و کالا‌هایی وارد کشور کردند که در زندگی آحاد مردم مزمزه نمی‌شد.

وی افزود: امروز گرانی هست و گرانی به تعبیر امام صادق موجب آرزده شدن روح مردم و افسردگی و مشکلات اجتماعی و مشکلات اخلاقی می‌شود، اما امتحان است؛ اگر کسی راهی بلد است ارائه کند، ولی من با شناختی که از آقای رئیسی دارم با همه وجود در خدمت مردم است؛ از بین بردن شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از برنامه‌های دولت است و همچنین با این طرح، در دلار صرفه‌جویی می‌شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: این شجاعت و جرئتی بود که دولت داشت و جلو آمد، اما برای طبقات ضعیف جامعه، هم رهبری آزرده خاطر هستند و هم دولت در بین مردم است و مشکلات را لمس می‌کند و خود ما در همه سخنرانی‌ها، تأمین معیشت و تهسیل زندگی مردم را به مسئولان توصیه می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان، بیست و دومین سالگرد خروج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان و همچنین حضور مردم این کشور پای صندوق‌ها رای را علی‌رغم کارشکنی و پولپاشی‌های عربستان، تبریک گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
2
139
عجب !!!!!!!!بابا کی امتحان ملت ایران تمام می‌شود؟؟؟؟
ناتوانی و ... خود را به پای خداوند ننویسید. از خدا بترسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
1
124
ایکاش فقیر بودی بعد نصیحت میکردی و موعظه میکردی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
1
101
تو فقر که همه دعا می کنن حاج اقا امتحان با ثروت و قدرته که مشخصه دست کیا هست
کهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
2
97
چرا امتحانات الهی فقط برای ماست ، این آقایان چگونه امتحان میشوند؟ با وفور نعمت و نحوه استفاده از اموال ؟؟؟.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
1
97
چرا امتحانات آقا زاده ها از باستی هیلز و لکسوس و ویلای چند هزارمتری و حساب دلاری میاد مال ملت از گرانی و فقر و لوازم خانگی قسطی و نخوردن گوشت و ماشین نا ایمن .
یک خورده عحیب نیست ؟
...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین