کد خبر: ۷۷۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود.
دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز جمعه در مصاحبه‌ای با وبسایت خبری یونانی «کاپیتال» اعلام کرد که احدی نمی‌تواند پیش بینی کند که جنگ در اوکراین چه زمانی به پایان خواهد رسید.

استولتبرگ از اعضای ناتو خواست، خود را برای یک جنگ طولانی‌مدت آماده کنند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این مصاحبه گفت: ما باید برای این واقعیت آماده باشیم که جنگ می‌تواند برای مدتی طولانی ادامه یابد.

استولتنبرگ در این راستا به کشور‌های عضو ناتو توصیه کرد تا به فکر تجهیزات کافی باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه تلویزیونی دویچه وله، وزارت دفاع انگلیس امروز جمعه اعلام کرد که ارتش روسیه برای حمله به جنوب اوکراین از تانک‌های T-۶۲ که نیم قرن پیش (بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۵) در اتحاد جماهیر شوروی تولید می‌شد، استفاده می‌کند.

به ادعای کارشناسان بریتانیایی، تانک‌های T-۶۲ در برابر سلاح‌های ضد تانک آسیب پذیر خواهند بود و حضور این تانک‌ها در میدان نبرد، کمبود تجهیزات مدرن و عدم آمادگی رزمی نیرو‌های روسیه را نشان می‌دهد!

این در حالیست که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پنجشنبه هفته گذشته گفته بود: به دنبال بررسی نگرانی‌های ترکیه (درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو) هستیم. اختلافات در داخل ائتلاف (ناتو) طبیعی است و ما به دنبال یافتن راه حلی برای آن‌ها هستیم جنگ ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و ما باید برای آن آماده شویم.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با کم اهمیت جلوه دادن تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت آن‌ها هم اکنون هم عضو این پیمان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین