کد خبر: ۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲
حسينيان:

انتظار مردم از مجلس پايان دادن به ناامنی‌های اجتماعی و روانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماينده مردم تهران در مجلس گفت: مدت‌هاست جامعه از ناامنی رنج مي‌برد و يكی از انتظارات مردم از مجلس اين است كه به اين نابساماني‌های اجتماعی و روانی پايان دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به بحث يك فوريت طرح تشديد مجازات جرائم اخلال گران امنيت روانی جامعه پرداختند و آن را تصويب نهايی كردند. 

روح الله حسينيان نماينده مردم تهران و از طراحان اين طرح، در لزوم فوريت اين طرح گفت: امنيت اجتماعی يكی از موارد ضروری در جامعه خصوصا جامعه اسلامی است تا جايی كه قرآن امنيت روانی اجتماعی را در رديف رفاه و تغذيه قرار داده است.
وی افزود: مدتها است كه جامعه ما از ناامنی اجتماعی رنج مي‌برد و يكی از انتظارات مهم مردم از مجلس هشتم اين است كه به اين نابساماني‌های اجتماعی و روانی پايان بدهد.
حسينيان تصريح كرد: با اينكه نيروهای انتظامی و ساير دست اندركاران تلاش مي‌كنند، اما متاسفانه موفقيت كاملی برای برقراری امنيت به دست نمي‌آيد كه علت اساسی آن نامناسب بودن قوانين با جرايم و وجود موانع برای برخورد شديد با اين جرايم است.
وی ادامه داد: كسانی كه با مفسده جامعه را ناامن مي‌كنند با استفاده از نقض قوانين جرائم خود را تكرار مي‌كنند، بنابراين لازم است قانونی با فوريت كه نياز فوری جامعه است نوشته و تصويب شود تا موجب برقراری امنيت روانی جامعه شود.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه اين طرح از 6 جهت مشكلات قانونی فعلی را پاسخگو است، اظهار داشت: در اين طرح جرائم خاصی كه موجب برهم خوردن امنيت اجتماعی است، احصاء و مجازات‌ها تشديد شده است.
وی افزود: به عنوان مثال در قوانين فعلی مجازات جرم آدم‌ربايی متناسب با جرم نبوده و همين امر باعث شده كه اين جرم پيوسته در حال بيشتر شدن باشد كه در اين طرح مجازات اين گونه جرائم تشديد شده است.
حسينيان خاطر نشان كرد: در اين طرح همچنين وسائلی كه در خدمت اين گونه جرائم قرار مي‌گيرند، مشخص و نحوه رسيدگی به اين جرائم خارج از نوبت و فوری تعيين شده است.
وی بيان داشت: در اين طرح همچنين تخفيف و تعليق مجازات كه بسياری از مجرمين در قالب آن پناه مي‌گيرند و جرائم خود را تكرار و ادامه مي‌دهند در نظر گرفته نشده است تا مجرمين نتوانند از اين ابزار قانونی استفاده كنند.
حسينيان تصريح كرد: با توجه به اينكه اين طرح نياز فوری جامعه است از نمايندگان درخواست دارم تا به يك فوريت اين طرح رای دهند تا در كميسيون مربوط برسی كارشناسی شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین