کد خبر: ۷۷۳۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
نفوذی دشمن شده اند و می‌گویند تمام کنید

انتقاد امام جمعه شیراز از حامیان احیای برجام

دژکام امام جمعه شیراز گفت: چرا برخی متوجه نیستند و نفوذی دشمن شده اند و می‌گویند تمام کنید. چه چیزی را تمام کنیم؟ آیا جنگ بین حق و باطل تمام شدنی است؟ آیا حق و باطل با هم صلح می‌کنند؟ خیر. مبارزه بین حق و باطل تمام شدنی نیست.
انتقاد امام جمعه شیراز از حامیان احیای برجام
آفتاب‌‌نیوز :

او خطاب به مردم ایران گفت: آمریکا دشمن شما است و هر چه بگویند قرارداد برجام را مطابق میل آن‌ها امضا کنید تا وضعیت کشور درست شود اینگونه نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از کلام وحی، تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با آمریکا و استکبار آمریکایی، تاکید کرد که مبارزه بین حق و باطل تمام شدنی نیست.

به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم یادواره شهدای روحانیت شهرستان اقلید، با اشاره به آیات ۶۰ و ۶۱ سوره مبارکه یاس، با این مضمون "ای آدم زادگان، آیا به شما سفارش ننمودم که شیطان را نپرستید، زیرا روشن است که او دشمن بزرگ شماست؟! و مرا پرستش کنید، که این راه مستقیم (سعادت ابدی) است، گفت: در روز نخست آفرینش انسان، خدای متعال از اولاد آدم عهد گرفت که بندگی شیطان نکنید.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: چرا بعضی‌ها زمام خود را دست شیطان بزرگ داده‌اند و هر طرف که بگوید می روند؟ مگر امام راحل نفرمود آمریکا شیطان بزرگ است و رهبر عظیم الشأن ما امروز همان مسیر را که مبارزه با استکبار آمریکایی است ادامه نمی دهد؟

امام جمعه شیراز اضافه کرد: چرا برخی متوجه نیستند و نفوذی دشمن شده اند و می گویند تمام کنید. چه چیزی را تمام کنیم؟ آیا جنگ بین حق و باطل تمام شدنی است؟ آیا حق و باطل با هم صلح می کنند؟ خیر. مبارزه بین حق و باطل تمام شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ما پای این قولی که خدای متعال از ما گرفت آیا ایستادگی می کنیم یا خیر؟ که فرمود " أَنْ لَا نَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ "، ما شیطان را نمی پرستیم و اطاعت از شیاطین نمی کنیم و فرمان شیاطین انس و جن را نمی بریم. به خدا قول داده ایم و پای قول خود می ایستیم.

او خطاب به مردم ایران گفت: آمریکا دشمن شما است و هر چه بگویند قرارداد برجام را مطابق میل آنها امضا کنید تا وضعیت کشور درست شود اینگونه نخواهد شد. ببینید چه بر سر عراق آورده اند؟ مگر عراق به دامن آمریکا و انگلیس نرفت که وضعش خوب شود؟ مگر افغان ها نرفتند به دامن آمریکا که وضعیت کشورشان درست شود؟ بعد از ۲۰ سال چه بر سر آنها آمده است؟

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه این مسیر زحمت دارد و فقط در ایران ۴۰۰۰ شهید روحانیت در همین سال های انقلاب اسلامی در این مسیر داده شده است، گفت: البته روحانیت حوزه علمیه نجف در عراق هم کارهای بزرگ کرده اند و اگر آنها را حساب کنیم روحانیت خیلی بیشتر از این شهید داده؛ این امید در جامعه ما زنده شده است که همان روزها فرا رسیده و زمینه سازی ظهور حضرت به دست این مردان علم انجام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه چنین مجالسی صرفا برای گریه کردن به یاد شهدا نیست بلکه برای درس گرفتن و ادامه مسیر آنان است، گفت: مردانی پای کار ایستاده اند تا این کسوت روحانیت به ارث از آنها به ما رسیده است، شهیدانی که تاریخ تشیع به آنها افتخار می کند.

او گفت: مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، کتابی دارد به نام "شهدا فضیله" که در این کتاب بیش از ۱۴۰ مجتهد شهید را معرفی کرده است. دو نفر از این مجتهد ها بسیار مشهور شده اند برای اینکه کتاب آنها طی هفتصد سال گذشته کتاب درسی ما طلبه ها هست، شهید اول و شهید ثانی، صاحب کتاب لمعه و شرح لمعه.

این استاد دانشگاه و حوزه علمیه گفت: از این دو بزرگوار اینگونه نقل شده که متن کتاب لمعه را شهید اول در زندان نوشته و به حسب نقلی بر عمامه خود نوشته و بیرون فرستاده، چون فتوای شیعی جرم بوده است. ما این را روزی حس کردیم که دست گرفتن رساله امام خمینی (ره) زندان داشت. این رنج ها برده شده که سخنان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تا امروز باقی مانده است. شهدای فضیلت، شهدای مسیر جهاد تبیین و جهاد فرهنگی هستند. در سنگرها نیز وظیفه اول آنها همین بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه زمانیکه طلبه‌ها در سنگرهای دفاع مقدس حاضر می‌شدند، اولین انتظار رزمندگان اسلام، گفتن مطلبی از دین بود زیرا آنها برای حفظ دین به سنگر رفته بودند، گفت: این مسیری است که الحمدالله تا امروز آمده ایم. این شرف را خدا به روحانیت داده که تا همین ماه های اخیر در حرم مطهر امام رضا(ع) عمامه سر ها برای مسیر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دین و دیانت خونشان ریخته می شود و پای حرف خود می ایستند. این مسیر امیدوار هستیم تا وقتی که پرچم دار اصلی بیاید و پرچم دین را در همه عالم برافرازد به دست روحانیت معظم و با خون شهدای روحانیت آبیاری شود و جلو برود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه عرصه نبردی که امروز درگیر آن هستیم باز هم حضور روحانیت را می طلبد، توضیح داد: برای اینکه دشمن با ابزار رسانه و با شبیخون فرهنگی که می زند دین داری نسل های آینده ما را هدف قرار داده است و ما باید به عنوان سنگرداران دیانت مردم باز هم پا در میدان بگذاریم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به جایگاه شهر اقلید، گفت: انشاالله امیدوارم مردم عزیز، سرافراز و همیشه حامی دین در اقلید هم موقعیت فعلی را به خوبی تشخیص بدهند و حمایت از حرکت فرهنگی را به رهبری روحانیت محکم ادامه دهند. شهر شما افتخار دارد که قدم های مبارک امام رضا(ع) به آن رسیده، این شهدای عزیزی که تصاویر نورانی آنها در مجلس است، طلاب و روحانیت اقلید که برای دین داری شهید داده اند گواه این هستند که اقلید دژ محکم حمایت از انقلاب و اسلام خواهد ماند. و خواهران و برادران سنگردار این مسیر را ادامه می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ما مجلس نگرفته ایم که صرفا به یاد شهدا گریه کنیم بلکه درس می گیریم که مسیر آنها را ادامه دهیم. آنها آبرو و افتخار برای خود آفریده اند که در عرصه نبرد فرهنگی ایستاده اند تا شهید شده اند و آبرو و افتخار برای نسل بعدی خواهد بود که همان راه را ادامه دهند و انشالله ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله دژکام در بخشی از سخنان خود، با درود به روان پاک خونین کفنان عرصه جهاد تبیین، مردان خداجویی که وظیفه تعلیم خداجویی و یادآوری نام خدا را در جامعه به عهده گرفته اند و برای این هدف بزرگ کفن های خون آلود به تن پوشیده و رفتند، از برگزار کنندگان این یادواره قدردانی و تشکر کرد.

امام جمعه شیراز گفت: اجر این زحمت را خدا برای شما همنشینی با شهیدان و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) قرار دهد و مزد شما را چون جلسه شهدای روحانیت است از جیب کرم امام صادق (ع) عنایت کند که جامعه روحانیت اسلام و تشیع بدهکار امام صادق (ع) هستند و مکتب و دانشگاه امام صادق(ع) آنها را پرورانده است تا در خدمت اسلام باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین