کد خبر: ۷۷۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

نیروی زمینی به سلاح‌های دورزن، و هوشمند مجهز شده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر مجهز شدن نیروی زمینی ارتش به تسلیحات و سلاح‌های روز و کارآمد گفت: سلاح‌های نیروی زمینی ارتش به تجهیزات دورزن، دقیق‌زن، هوشمند و قابلیت شبکه شدن مجهز شده است.
نیروی زمینی به سلاح‌های دورزن، و هوشمند مجهز شده است
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در شانزدهمین گردهمایی فرماندهان یگان‌های نیروی زمینی و تمامی فرماندهان یگان‌های عمده و مستقل و ارشد روحانیون در ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: راهبردهای اصلی و اساسی حاکم بر نیروی زمینی ارتش در سه اصل ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری حاکم شده است و این سه اصول به عنوان سنگ بنای محکم و اصلی جهت‌گیری فرماندهان در تمامی اقدامات و مأموریت‌های این نیرو بوده که ولایت‌محوری اولویت مهم اصول فرماندهی است.

وی در ادامه تأکید کرد: در کنار اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش ۳۰ طرح لبیک یا امام خامنه‌ای عزیز را به عنوان فروع فرماندهی که نگاهی جامع‌الاطراف به مؤلفه‌هایی که موجب تعالی و رشد نزاجا می‌شود را طراحی و تدوین کرده‌ایم تا تمامی موارد منتسب به رسیدگی امور در مجموعه نیروی زمینی ارتش با این طرح‌ها به منصه ظهور برسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهمیّت طرح‌های لبیک تصریح کرد: از بین تمامی این طرح‌ها، طرح‌های "لبیک یک" با هدف تغیییر و تحول در ماهیّت یگان‌های نیروی زمینی ارتش، طرح "لبیک دو" با هدف جایگزین کردن تسلیحاتی با چهار ویژگی دورزن، دقیق‌زن، هوشمند و قابلیت شبکه داشتن به جای تسلیحات کنونی متناسب با ساختار جدید نزاجا و طرح "لبیک سه" با هدف زدودن کهنگی از چهره‌های اماکن در سطح پادگان‌ها و خانه‌های سازمانی، احداث منازل سازمانی و شخصی تکلیفی الهی در نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ارتقای منزلت اجتماعی، معیشت و امید به آینده را بسیار با اهمیّت خواند و خاطرنشان کرد: در ارتش اسلام، یک فرمانده باید در ۳ نقش ظاهر شود؛ اولین نقش، نقش فرماندهی نظامی است که باید عزل و نصب کند، دستور جنگ صادر کند و برنامه‌ریزی نظامی داشته باشد؛ نقش دوم، نقش یک پدر برای مجموعه خود است و از روزی که فرمانده شد باید به زیرمجموعه خود مثل فرزندان خود رسیدگی کند؛ نقش سوم، نقش رهبری است و یک فرمانده باید به فکر دنیا و آخرت کارکنان خود هم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ و افزایش توان و آمادگی رزمی در نیروی زمینی ارتش پرداخت و گفت: بازآماد و کنسروه کردن تانک‌ها، نفربرها، توپخانه‌های خودکششی، پارک مشروط خودروها و سایر تجهیزات، نگه‌داری ادوات، مراقبت از تجهیزات در مقابل حملات ریزپرنده‌ها، مبادرت به آموزش بازی جنگ در همه سطوح، بخشی از مؤلفه‌های مهم در ارتقاء توان و آمادگی نیروی زمینی ارتش است.

وی با اشاره به شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ده‌ها پیچ تاریخی بسیار سخت و دشوار عبور کرده و در مقطع کنونی نیز قطعا با تدابیر ارزشمندی که مقام معظم رهبری برای ملت بزرگ ایران طراحی و تدوین کرده‌اند، از این موانع نیز عبور خواهند کرد.

امیر سرتیپ حیدری با تجلیل از ایثار کادر درمان در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در پایان روزهای کرونایی باید از تمامی کادر درمان بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش تقدیر و تشکر شود، چرا که با همت والای خود توانسته‌اند دستاوردهای مهمی را از خود در جامعه به تصویر بکشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین