کد خبر: ۷۷۳۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۹

رونمایی از پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش/ سرلشکر باقری و امیر موسوی چه گفتند؟

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اهمیت پهپاد‌ها در رزم‌های نوین، گفت: ارتش با درک دقیق نیاز نبرد‌های آینده با استفاده از روش‌ها و تجهیزات جدید وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آینده شده است و خوشبختانه امروز در عرصه پهپادی این توانمندی را در ارتش دیدیم.
رونمایی از پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش/ سرلشکر باقری و امیر موسوی چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ در جمع فرماندهان ارتش و فعالان عرصه طراحی و تولید پهپاد‌های ارتش، گفت: امروز برای من یک روز فوق‌العاده ارزشمند و استثنایی است که چنین قدرت قابل توجهی در حوزه پهپادی را در ارتش جمهوری اسلامی ایران و در یکی از پایگاه‌های زیرزمینی و امن عملیاتی پهپاد، آن هم در سطح راهبردی مشاهده کردم.

وی افزود: در نبرد‌های امروز در عملیات‌های گوناگون دفاعی، تهاجمی، زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی و در ابعاد دفاعی، تهاجمی، انهدامی، شناسایی، مراقبتی، جنگ الکترونیک، حمل محموله و ده‌ها ماموریت دیگر، پهپاد‌ها روز به روز جایگاه بالاتری در میان تجهیزات و روش‌های نبرد پیدا می‌کنند.

سردار سرلشکر باقری اضافه کرد: آنچه در نبرد‌های سال‌های اخیر در قفقاز، اوکراین و جا‌های دیگر می‌بینیم و قبل‌تر از آن در مقابله با تروریست‌ها در سوریه و عراق تجربه شد و سایر نبرد‌های دهه اخیر، بیانگر این است که جایگاه پهپاد جایگاهی استثنایی و به شدت در حال رشد است. ارتش با درک دقیق نیاز نبرد‌های آینده با استفاده از روش‌ها و تجهیزات جدید وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آینده شده است و خوشبختانه امروز در عرصه پهپادی این توانمندی را در ارتش دیدیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: البته در همه نیرو‌های ارتش در ابعاد گوناگون این تحول‌خواهی به چشم می‌خورد. حقیقتا جا دارد که از امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش، هیئت رئیسه ارتش و فرماندهان نیرو‌ها و هم‌رزمانشان که این تحول را رقم زدند قدردانی کنم. این اتفاقات در این دوره مدیریتی، با توکل به خداوند و تأسی از اوامر و رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) با زحمت و تلاش شبانه روزی، فکری، عملی و اغنایی صورت گرفت و امروز شاهد بخشی از این توانمندی هستیم. طراحی پهپاد‌هایی در این سطح و ساخت آن توسط ارتش کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: در کنار اینها، صنعت دفاعی هم پا به پا مشغول کار است و کمک می‌کند. نه فقط پهپاد بلکه همه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک پهپاد و تسلیحات در کشور ما و در نیرو‌ها در حال ساخت است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: حقیقتا ما در هر موردی باید صحنه نبرد محتمل را با بازی جنگ هوشمندانه، دقیق و بی‌طرفانه نه تبلیغاتی و جانب‌دارانه بررسی کنیم و اگر به این نتیجه رسیدیم که نیاز به تحولاتی داریم، شجاعانه وارد شویم. تلاش کنیم و این تحول را برای بازدارندگی در مقابل دشمن ایجاد کنیم. این‌ها با روش، تجهیزات و امکانات گذشته امکان‌پذیر نیست و باید با امکانات و روش‌های جدید این اتفاق رخ دهد؛ بنابراین پهپاد‌هایی که امروز دیدیم می‌تواند چنین نقشی را به خوبی ایفا کند. در نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی، همه فرماندهان ما یکی از دغدغه‌های‌شان این است که تجهیزات گذشته را چگونه و با چه تغییر و تحولی برای نبرد‌های محتمل آینده آماده کنند. این روحیه بسیار ارزشمند است. امروز پهپاد‌ها را دیدیم و خداراشاکر هستیم که کار بسیار بزرگی در این زمینه انجام شده است.

سردار سرلشکر پاسدار باقری با تاکید بر اینکه ما هیچ وقت تهدید را کوچک نمی‌گیریم، دشمن را خواب فرض نمی‌کنیم، چشمانمان باز است و دائما هوشیار و مراقب هستیم، خاطرنشان کرد: خدا را بابت داشتن چنین فرماندهان لایق، توانمند، پا در رکاب، ولی امر مسلمین و ان‌شاءالله سرباز حضرت، ولی عصر (عج) شاکرم و امیدوارم روز به روز ابعاد دیگر قدرت ارتش را ببینیم.

در پایان این بازدید، تعدادی از فعالان حوزه طراحی و تولید پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شدند.

فرمانده کل ارتش:ارتقای توان پهپادی ما توقف ناپذیر است

امیر سرلشکر موسوی گفت: بزرگترین دستاورد ما این است که به هیچ کجا وابسته نیستیم و همه آن چیزی که برای دفاع از کشور و انجام ماموریت‌هایمان نیاز داریم را خودمان فراهم می‌کنیم و به هیچ وجه ارتقای توان رزمی از جمله ارتقای توان پهپادی توقف‌پذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ گفت: امروز این توفیق را داشتیم که بخشی از توانمندی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارائه کنیم. همه این امکاناتی که فراهم شده در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا و سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد شده است که بتوانیم در مقابل تهدید‌های احتمالی، وظیفه و ماموریت اصلی خود را که دفاع از استقلال، نظام جمهوری اسلامی و حدود و ثغور کشورمان و برقراری امنیت ملت بزرگ ایران است به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای توان رزمی خود به هر اندازه‌ای که نیاز باشد تلاش می‌کنند و برای تحقق این هدف، در همه حوزه‌ها بویژه در بخش قابلیت‌های پهپادی با اتکا بر توانمندی‌های بومی و جوانان پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند تا امروز که بخشی از آن‌ها را که مجهز به انواع تسلیحات و تجهیزات بومی ایرانی است در اینجا ملاحظه کردید. بزرگترین دستاورد ما این است که به هیچ کجا وابسته نیستیم و همه آن چیزی را که برای دفاع از کشور و انجام ماموریت نیاز داریم را خودمان فراهم می‌کنیم و به هیچ وجه ارتقای توان رزمی از جمله ارتقای توان پهپادی توقف‌پذیر نیست.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: خدا را شاکریم که می‌توانیم از ملت مقاوم و قوی خودمان به خوبی دفاع کنیم و امیدواریم بتوانیم با روی سفید از این مسئولیت بیرون بیاییم. انواع پهپاد‌ها الان در نیرو‌های مسلح از جمله در ارتش مشغول انجام مأموریت هستند؛ از پهپاد‌های کوچک تا بزرگترین آن‌ها که «کمان ۲۲» است که این‌ها هرکدام ماموریت متنوعی دارند. برای ماموریت‌های محلی، تاکتیکی و راهبردی، ما به انواع پهپاد‌های شناسایی، رزمی، انهدامی، اسکرامبل و... نیاز داریم که ماموریت‌ها را بتوانند انجام دهند.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: نیاز به تقویت پهپاد دورپرواز با مداومت پروازی بالا و توان حمل بالای مهمات برای زدن اهداف راهبردی، باعث شد که ارتقای قابلیت پهپاد‌های موجود و تجهیز به انواع موشک‌ها و بمب‌ها با برد‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و با کمک جوانان با انگیزه، متعهد و متخصص مسیر خوداتکایی را با طراحی و تولید انبوه پهپاد‌ها ادامه خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین