کد خبر: ۷۷۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

حمله نظامیان اسرائیلی به فلسطینیان در کرانه باختری

 هلال احمر فلسطین بامداد یکشنبه اعلام کرد که در پی درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در شمال کرانه باختری ۳۰ فلسطینی زخمی شدند.
حمله نظامیان اسرائیلی به فلسطینیان در کرانه باختری
آفتاب‌‌نیوز :

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۰ فلسطینی در منطقه کفر قدوم واقع در شرق قلقیلیه و منطقه حواره واقع در جنوب نابلس زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و پرتاب گاز اشک آور به فلسطینیان در کفر قدوم و حواره حمله کردند.

این گزارش می‌افزاید، شهرک نشینان صهیونیست نیز به روستای "بورین" واقع در جنوب نابلس حمله کردند و منزل مسکونی یک فلسطینی را به آتش کشیدند.

در همین حال گزارش‌ها از قدس اشغالی حاکی است حدود یک هزار شهرک نشین صهیونیست شنبه شب با در دست داشتن پرچم‌های رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس اشغالی راهپیمایی کردند.

پیشتر "جنبش مردمی جوانان در بیت المقدس" با صدور بیانیه ای از فلسطینیان خواست تا روز یکشنبه در این شهر راهپیمایی "روز پرچم فلسطین" را برگزار کنند.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز جمعه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه تعرّض به قدس و مسجد الاقصی عواقب بدی در پی خواهد داشت.

این گردان‌ها رژیم صهیونیستی را تهدید کردند که اگر مسجد الاقصی و اردوگاه جنین هدف هرگونه تعرّضی قرار گیرد، ضربات دردناکی به صهیونیست‌ها وارد و تمام جبهه‌ها را علیه این رژیم شعله‌ور خواهد کرد.

گردان‌های شهدای الاقصی تاکید کرد: دستورالعمل حملات و اجرای عملیات علیه اشغالگران را در هر زمان و مکانی برای زیرمجموعه خود صادر کرده‌ایم.

راهپیمایی پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ صورت کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین