کد خبر: ۷۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

واکسن کرونا، "معجون جاودانه عشق" از جانب کیم جونگ اون!

کره شمالی در نهایت برنامه واکسیناسیون خود را آغاز کرد و آن را "معجون جاودانه عشق" از جانب کیم جونگ اون، رهبری این کشور توصیف کرده است.
واکسن کرونا،
آفتاب‌‌نیوز :

 واکسن‌های تولیدی کره شمالی تاکنون برای سربازانی که در پروژه‌های ساختمانی ملی فعال هستند، تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری رادیو آسیای آزاد، دو منبع ناشناس جزئیاتی را برای این پایگاه خبری ارائه کرده و توضیح دادند که چطور خودروها مجهز به بلندگو در شهر پیام مربوط به محل‌های تزریق واکسن را اعلام می‌کنند و اینکه این واکسن‌ها،‌ هدیه‌ای سخاوتمندانه از سوی کیم جونگ اون هستند.

یکی از مقام‌های دولت پیونگ یانگ که خواست نامش فاش نشود، گفت: حین تزریق واکسن برای سربازان با واکسن‌های چینی، خودروهای مجهز به بلندگو پیام‌های پروپاگاندایی سیاسی پخش می‌کنند.

یک منبع دیگر نیز این تبلیغات را تایید کرد و گفت: یک خودروی اطلاع رسانی در محل تزریق واکسن حضور یافت و با صدای بلند به تبلیغ پرداخت و می‌گفت "این واکسن معجون عشق جاودان" از سوی کیم جونگ اون است.

این منبع ناشناس گفت که این واکسن‌ها از چین وارد شده اما نوع آنها را مشخص نکرد.

کره شمالی ۱۲ مه سال جاری میلادی نخستین مورد تب مرتبط با کرونا را تایید کرد و بعد از آن، کیم جونگ اون مقام‌های کشور را بابت واکنش ضعیفشان به این ویروس مورد انتقاد قرار داد. از آن روز، رسانه رسمی کره شمالی همچنان مدعی است که کرونا فروکش کرده است.

کارشناسان بیم آن دارند که شیوع کرونا به یک فاجعه وحشتناک در این کشور بدل شود چون مردم کره شمالی اصلا واکسینه نشده‌اند. سپتامبر ۲۰۲۱، این کشور از پذیرش قریب به سه میلیون دوز واکسن سینوواک چین امتناع کرد و گفت که این واکسن‌ها به کشورهایی فرستاده شود که بیشتر به آن نیاز دارند.

اخیرا نیز جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که کره شمالی به پیشنهاد ارسال واکسن کرونا از سوی واشنگتن پاسخی نداده است.

واکسیناسیون سربازان کره شمالی در حالی آغاز شده که دیگر شهروندان این کشور بابت اینکه هنوز تزریقی برای آنها صورت نگرفته، ناراحت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین