کد خبر: ۷۷۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

متروپل هفت روز پس از حادثه، می‌لرزد

در هفتمین روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل، عملیات آواربرداری به صورت ۲۴ ساعته و بی‌وقفه ادامه دارد اما غرش ساختمان، نشان‌دهنده احتمال زیاد ریزش آن است.
متروپل هفت روز پس از حادثه، می‌لرزد
آفتاب‌‌نیوز :

امروز هشتم خردادماه، هفت روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل گذشته است و عملیات آواربرداری همچنان در این محل در حال انجام است.

در حال حاضر نیروهای امداد و نجات با سرعت بالایی در حال آواربرداری هستند و روند آواربرداری در مقایسه با روزهای ابتدایی سرعت بیشتری به خود گرفته است.

با توجه به تغییر زاویه ساختمان متروپل در خیابان امیری، امکان حضور نیروهای مردمی برای آواربرداری وجود ندارد و این عملیات توسط ماشین‌آلات سنگین در حال انجام است. با توجه به احتمال بالای ریزش ساختمان متروپل، در حال حاضر هیچ نیروی امدادی و عملیاتی در داخل ساختمان نیست و عملیات در ضلع‌های کناری ساختمان در حال انجام است.

بنا به گفته فرماندار آبادان تاکنون این حادثه ۲۹ جانباخته داشته است و آواربرداری بدون توقف از ساعت‌های ابتدایی حادثه تاکنون برای خارج‌سازی پیکرهای جانباختگان احتمالی در زیر آوار ادامه دارد.

در بخش‌های خارجی ساختمان همچنان بوی تعفن به مشام می‌رسد. سگ‌های زنده‌یاب هلال‌ احمر در منطقه مستقر هستند تا در صورت احتمال مشاهده افرادی در زیر آوار به محل اعزام شوند.

مردم در خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل در حال خدمات‌رسانی و توزیع آب و غذا هستند تا نیروهای امدادی حاضر در منطقه مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

تعدادی از ساختمان‌ها و خانه‌های اطراف ساختمان متروپل در یکی دو روز گذشته به طور کامل تخلیه شده‌اند زیرا هر لحظه احتمال ریزش متروپل وجود دارد.

بر اساس گفته نیروهای امدادی که گاهی به درون ساختمان مراجعه می‌کنند، ساختمان هر چند دقیقه غرش می‌کند و صدای مهیبی در درون آن می‌پیچید که نشان‌دهنده عدم استحکام و احتمال بسیار زیاد ریزش آن است.

در ساعات گذشته شایعه بیرون آوردن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار متروپل و انتقال وی به بیمارستان توسط فرماندار آبادان تکذیب شد.

استاندار خوزستان همچنان در منطقه حضور دارد و در دفعات مختلف با حضور در محل حادثه، از نزدیک روند آواربرداری را بررسی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین