کد خبر: ۷۷۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷
بوش در ادامه سیاستهای غیر مسئولانه در قبال ایران اظهارداشت

گزینه فشار بر ایران همچنان روی میز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزینه فشارهمچنان در برنامه ما در برابر ایران حضور دارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دولت آمریکا ضمن تاکید بر رویکرد دیپلماتیک به عنوان راه حل اصلی برای حل بحران هسته‌ای با ایران، باردیگر از حضور گزینه نظامی بر روی میز درکاخ سفید خبر داد.

جرج دبیلیو بوش رییس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه درگفتگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: «من بارها گفته ام که تمامی گزینه ها بر روی میز قرار دارد و شانس هیچ یک از گزینه صفر نیست با اینهمه بازهم می گویم که نخستین گزینه برای دولت ایالات متحده، راه حل دیپلماتیک است». 

جرج بوش در ادامه افزود: «جامعه جهانی باید به ایران یک پیام واحد ارسال نماید». 

بوش در توضیح پیام مورد نظرش گفت: «آنها باید بدانند که اگر به غنی سازی اورانیوم ادامه دهند، در جهان منزوی خواهند شد و دچار گرفتاری های اقتصادی شدیدی خواهند گشت».

شش قدرت برتر جهان ماه گذشته بسته‌ای را به ایران پیشنهاد کردند تا به بحران پنج ساله هسته‌ای ایران پایان دهند. این بسته حاوی مشوقهای اقتصادی و فن آورانه‌ای بود که سبب شود در برابرآن ایران از ادامه غنی سازی اورانیوم صرف نظر نماید؛ مساله‌ای که از سوی غرب به تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم تعبیر می‌شود. 

در همین ارتباط منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه از افزایش امیدها دردستیابی به «راه حلی چند وجهی» در چانه زنی‌ها و گفتگوهای ایران- غرب خبر داد. 

دکتر متکی در توضیح این پیشرفت دیپلماتیک اظهار در کنفرانسی خبری داشت: «ما هم اکنون می‌توانیم احتمال دستیابی به راه حلی چند وجهی را به وضوح ببینیم». 

وی پیشتر در گفتگو با روزنامه آمریکایی واشینگتن پست گفته بود: «تهران با جدیت و دقت مشغول بررسی بسته پیشنهادی است و این فرایند با آرامش و دقت در حال انجام است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین