کد خبر: ۷۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
متكی در نشست خبری با سردبيران و اصحاب رسانه‌ها در آمريكا

ایران وارد مسایل انتخاباتی آمریکا نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه خاورميانه دور جديدی از حياتش را می‌گذراند، ‌گفت: امروز برخلاف گذشته هويت درگيری‌ها در اين منطقه متفاوت است و آغاز كنندگان بحران پايان‌دهندگان آن نيستند.


به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكی وزير امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت در اجلاس اكوسوک، در نيويورک به سر می‌برد در نشستی صميمی با جمعی ازمديران مسئول، سردبيران رسانه‌های آمريكايی و تعدادی از خبرنگاران ارشد به سوالات آنها پاسخ داد.

متكی با اشاره به اهميت منطقه خاورميانه گفت:« اين منطقه دور جديدی از حياتش را می‌گذراند و تحولات آن جدی است». 

وی افزود: «برخلاف گذشته امروز هويت درگيری‌‌ها در اين منطقه متفاوت است و آغاز كنندگان بحران پايان‌دهندگان آن نيستند». 

وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سئوالی پيرامون مقاله نشريه نيويورک در خصوص كمک آمريكا به مخالفين جمهوری اسلامی ايران با اشاره به دخالت‌های آمريكا در امور داخلی كشورمان گفت: «آمريكا طی 30 سال گذشته همه راه‌ها از جمله تلاش‌ برای جاسوسی، حمايت از اغتشاش و ناآرامی‌های داخلي،حمايت گسترده از صدام در جنگ، حمايت از گروه‌های تروريستی، تحريم وتحريک كشورها عليه ايران را تجربه كرده است اما همه با شكست مواجه شده است.
وی افزود: وقت آن فرا رسيده عقلای آمريكا اين كارنامه 30 ساله را ارزيابی كنند». 

متكی در خصوص انتخابات امريكا تصريح كرد: «ما به دليل عملكرد 30ساله گذشته، به افراد و احزاب در آمريكا نگاه نمی‌كنيم و وارد مسايل انتخاباتی آنها نمی‌شويم». 

وی افزود: «با توجه به اين سابقه سی‌ساله تكيه جمهوری اسلامی بر سياست‌های اعمالی سياستمداران آمريكايی است و نه سياست‌های اعلامی آنها». 

وی در خصوص موضوع هسته‌ای اظهار داشت: «با ارايه بسته جمهوری اسلامی ايران و سپس بسته پيشنهادی 1+5 روند جديدی در اين موضوع آغاز شد و ما می‌توانيم نقاط مشترک تفاهم دو بسته را در قالب مداليته‌ای جديد بررسی و گفتگوها را از اين نقاط مشترک آغاز كنيم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین