کد خبر: ۷۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
پس از گذشت 3 هفته از تحویل بسته پیشنهادی غرب

ایران به 5+1 پاسخ داد

سولانا و جلیلی بر انجام مذاکرات در اواخر تیرماه توافق کردند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پاسخ ایران به بسته پیشنهادی آلمان و 5 عضو دائم شورای امنیت امروز در بروکسل تحویل خاویر سولانا شد. هنوز هیچ گزارشی از محتوای این بسته منتشر نشده‌است.
 
به گزارش سرویس هسته‌ای آفتاب، علی‌اصغر خاجی، سفیر جمهوری اسلامی‌ایران در بلژیک، امروز در بروکسل، پاسخ کتبی جمهوری اسلامی‌ایران به بسته پیشنهادی چین، روسیه، فرانسه، انگلستان، آمریکا و آلمان را تحویل خاویر سولانا، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد 5+1 با ایران داد. 

یک مقام آگاه در سفارت ایران در بلژیک با تایید این خبر افزود: «نامه منوچهر متکی از سوی سفیر ایران در بروکسل ظهر امروز تحویل خاویر سولانا رییس سیاست خارجی و نماینده عالی اتحادیه اروپا شده است». 

در همین حال سعید جلیلی، بعد از ظهر امروز (جمعه) با خاویر سولانا رییس سیاست خارجی و نماینده عالی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کرد. 

در این مذاکره تلفنی سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: «جمهوری اسلامی‌ایران براساس توافقات انجام شده در سفر سولانا به تهران پاسخ وزرای خارجه شش کشور و سولانا را با رویکرد تمرکز بر مشترکات و نگاه سازنده و خلاق تهیه و ارایه کرده است».

وی افزود: «بر این مبنا پاسخ جمهوری اسلامی‌ایران به نامه وزرای خارجه شش کشور و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی امروز تحویل خواهد شد».

دکتر جلیلی گفت: «نباید اجازه داد برخی رفتارها باعث تشدید بی‌اعتمادی مردم ایران شود؛ چنان‌که برخی اقدام‌ها واکنش افکار عمومی‌و مجلس ما را به دنبال داشت».

خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی و نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز ضمن تشکر از حسن نیت و ارسال پاسخ نامه از توافق برای آغاز مذاکرات ابراز خرسندی کرد.

سولانا با اظهار این‌که به دنبال اقدامی‌که فضای مثبت کنونی را مخدوش کند نیستند، افزود: «من اطمینان دارم با گام‌های مثبت فضای مذاکرات سازنده و امیدوار کننده خواهد بود». 

سخنگوی نماینده گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران مذاکرات تلفنی امروز بین نماینده ایران و سولانا را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد. 

«کریستینا گالاچ»، درباره گفتگوی امروز سعید جلیلی نماینده ایران در مذاکرات با سولانا گفت: «دو طرف گفتگویی مثبت و سازنده داشتند و قرار شد مذاکرات تلفنی ادامه یابد».

گالاچ به نقل از جلیلی پاسخ ایران را دارای محتوایی بسیار روشن اعلام کرد. 

در این مذاکره تلفنی طرفین برای انجام مذاکرات در اواخر تیرماه توافق کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین