کد خبر: ۷۷۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۳

اوباما کارتر است، مک‌کین بوش است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس بین‌الملل: نشریه انگلیسی تایمز، در یادداشتی به مقایسه دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کارتر و بوش پرداخته و اوباما را با کارتر و مک‌کین را با بوش مشابه دانسته‌است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نشریه تایمز با اشاره به سخنان «جان مک کین» نامزد جمهوریخواه، در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، که رقیب خود «باراک اوباما» را با «جیمی کارتر» رئیس جمهور سابق آمریکا مرتبط خوانده، از قول او نقل کرده که این نشانه بدی است.

به نوشته این نشریه، در عین حال مک کین نیز 95 درصد با بوش همراه بوده است و شما ارتباط با بوش را خوب می‌دانید؟ مک کین معتقد است ریاست جمهوری کارتر با بحران اقتصادی و هزینه بالای سوخت وانرژی روبرو شد و بحران سیاست‌های خارجه همراه بود.

این نشریه افزوده‌است، در این بین مک کین فکر می‌کند بوش با اقتصاد و گرمایش زمین چه کار کرده‌؟ میلیون‌ها شغل از بین رفته و به دیگر کشورهای خارجی منتقل شده است.

به گزارش تایمز، افزایش بهای انرژی که بدون توقف هر روز در حال افزایش است و مردم کشورهای مختلف دنیا به جز اسرائیل از آمریکایی‌ها متنفرند و نه تنها اتفاقات بدتر از زمان کارتر است بدهی‌های مالی به بالاترین حد خود رسیده و بهای دلار پایین آمده است.

در جنگ عراق هزاران سرباز آمریکایی کشته و زخمی شدند و فراموش نکیند هزاران نفر عراقی نیز کشته شدند که هرگز در دولت بوش آنها را به حساب نیاوردند. اگر بخواهیم به دوران ریاست جمهوری بوش و کارتر نمره دهیم کارتر در سطح بالاتر قرار خواهد‌گرفت!

درباره سیاست خارجه، کارتر در جریان گروگانگیری آمریکاییان در ایران شکست خورد و رونالد ریگان پیروز شد. درست دو ساعت پس از سوگند یاد کردن ریگان، گروگان‌ها آزاد شدند و در اینجا این سئوال پیش می‌آید آیا امکان رابطه پشت پرده بین جمهوریخواهان و ایران در زمان ریگان وجود داشته است؟

امکان رابطه پشت پرده جمهوریخواهان با ایران که همواره به عنوان تهدید شناسانده شده باعث شرمساری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین