کد خبر: ۷۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم:

دولت برای انتخاب وزیر اقتصاد با مجلس مشورت نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم گفت: «دولت تاکنون برای انتخاب وزیر اقتصاد با مجلس مشورت نکرده است».

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در باره انتخاب وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: «دولت تاکنون برای انتخاب وزیر اقتصاد با مجلس مشورت نکرده است و هنوز هم دولت برای زمان معرفی وزیر اقتصاد زمانی رابه ما اعلام نکرده است».

وی افزود: «با توجه به اهمیت بالای وزارت اقتصاد که بانک‌ها، بانک مرکزی، بورس، سازمان مالیاتی و سازمان خصوصی‌سازی و ... زیر نظر وزارت اقتصاد هستند علی‌القاعده باید وزیر اقتصاد از لحاظ علمی دارای موقعیت ممتازی باشند».

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: «وزیر پیشنهادی اقتصاد باید توانمند باشد که بتواند رای اعتماد مجلس را جلب کند و یک مجموعه مدیریتی عظیم را اداره کند».

وی ادامه داد: «باید اشاره کنم که در کشورهای پیشرفته وزیر اقتصاد شایسته‌ترین عضو کابینه است و این نشان می‌دهد که جایگاه وزیر اقتصاد از موقعیت بالایی در کشورهای پیشترفته برخوردار است».

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا آقای صمصامی برای وزارت اقتصاد مناسب می‌باشند، گفت: «نمی‌توانم واقعاً راجع به عملکرد آقای صمصامی اظهارنظر کنم».

رئیس کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: «به دولت تاکید می‌کنم که وزیر اقتصاد را هرچه سریع‌تر معرفی کند تا مجلس بررسی‌های خودش را انجام دهد و بتواند سوابق علمی و تجربی وزیر پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین