کد خبر: ۷۷۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۴
فوادسینیوره نخست وزیر لبنان اعلام کرد

دولت وحدت ملی لبنان تشکیل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فواد سینیوره امروز شنبه دولت وحدت ملی لبنان را تشکیل داد. سینیوره پنج هفته را صرف گفت‌وگو با احزاب و گروه های مختلف لبنان به منظور تشکیل این کابینه کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، فواد سینیوره در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده است که امروز شنبه دولتش را تشکیل می‌دهد.

«غسان بن جدو» خبرنگار خبرگزاری الجزیره از بیروت گزارش داد که سینیوره موفق شده است کابینه‌اش را که ترکیبی از گروه‌های مختلف سیاسی لبنان است، تشکیل دهد.

این خبرگزاری همچنین از بیروت گزارش داد که «میشل عون» رهبر گروه مخالف «حزب آزادی ملی لبنان» به افتخار سینیوره و دولت وی ضیافت ناهاری ترتیب داده است.

خبر تشکیل این دولت پنج هفته پس از آن اعلام می‌شود که ژنرال میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان پس از یک دوران نسبتا طولانی بی‌ثباتی سیاسی برگزیده شد.

در کابینه دولت لبنان دو وزارتخانه دفاع و کشور (امور داخله) به واسطه تنش‌های موجود با اسرائیل پس از جنگ 33 روزه (جولای 2006 ) و اهمیت تامین امنیت داخلی کشور از جایگار بسیار مهمتری برخوردارند.

تشکیل دولت وحدت ملی بخشی از توافقاتی بود که ماه می گذشته در دوحه پایتخت قطر صورت گرفت. توافقاتی که با هدف برقراری صلح بین گروه‌های مخالف‌ دولت و حزب‌اکثریت حاصل شد، تا لبنان پس از ماه‌ها تحمل بی‌ثباتی شاهد آرامش و ثبات سیاسی باشد.

گفتنی است کابینه سی نفره لبنان به صورت زیر بین گروه‌های مختلف تسهیم شده است: حزب اکثریت 16 کرسی، مخالفین دولت 11 کرسی و رئیس جمهور 3 کرسی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
چرا خبر دروغ مي دين؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین