کد خبر: ۷۷۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۴
سرپرست وزارت کشور:

رییس جمهور با من زیاد صحبت می‌کند

هفته‌ آینده با قالیباف دیدار می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست وزارت کشور گفت : «تشخیص این که چه کسی برای تصدی پست وزارت کشور به مجلس معرفی شود برعهده رییس جمهور است». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سید مهدی‌هاشمی ‌روز شنبه در حاشیه مراسم گردهمایی استانداران سراسرکشور که در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، در جواب سوال خبرنگاری در خصوص این که آیا قرار است شما یا کسی دیگر برای تصدی این پست به مجلس معرفی شوید، تصریح کرد: «این از اختیارات رییس جمهوری است که چه کسی را معرفی کند، اما من برای خدمت رسانی در هر سنگری حاضرم». 

خبرنگاری دیگری که از او پرسید: "زمان قانونی برای معرفی وزیر پیشنهادی کشور به اتمام رسیده چرا رییس جمهوری فرد مورد نظر را به مجلس معرفی نمی‌کند؟" وزیر کشور در پاسخ گفت : «بر اساس قانون رییس جمهوری ‪ ۹۰‬روز فرصت دارد که وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند که تاکنون ‪ ۴۸‬روز از آن گذشته است». 

و ی همچنین در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر این که آیا رییس جمهوری با شما در این خصوص (معرفی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی کشور) صحبت کرده است یا نه ؟ با لبخند و بدون رد و یا تایید این مسأله گفت : «رییس جمهوری با من زیاد صحبت می‌کند».

سرپرست وزارت کشور گفت: «هیات ایرانی برای توسعه همکاریهای امنیتی به احتمال زیاد هفته آینده به پاکستان سفر می‌کند». 

هاشمی افزود: «یک هیات پاکستانی برای دیدار با مقامات ایرانی در خصوص مسایل امنیتی در جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و قرار است یک هیات ایرانی به سرپرستی اینجانب نیز به پاکستان سفر کند».

وی تصریح کرد: «سفیر پاکستان برنامه پیشنهادی را برای این سفر ارایه کرده و ما نیز برای انجام این سفر اعلام آمادگی کردیم، احتمالا این سفر در هفته آینده انجام خواهد شد».

خبرنگاری ازسرپرست وزارت کشور سوال کرد که شما در سخنان خود در جمع استانداران در خصوص بحت امنیت اجتماعی و خدمت رسانی بی‌منت صبحت کردید، وزارت کشور چه برنامه‌ای در این زمینه دارد؟ 

هاشمی در جواب گفت: «بحث امنیت عمومی و مشارکت سیاسی مردم با یک هماهنگی و ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم محقق می‌شود».

سرپرست وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: «در بحث خدمت رسانی و ایجاد امنیت و جلب مشارکت مردم می‌توانیم بر ارایه برنامه‌های مطلوب و برنامه ریزی صحیح بسیار تاثیرگذار باشیم».

وی اظهار داشت: «می‌خواهیم این اطمینان را به مردم بدهیم که با استفاده از تکنولوژی روز در جهت صیانیت از آرای آنها و تقویت امینت مردم از تمامی توان و امکانات خود استفاده خواهیم کرد».

خبرنگاری دیگر از سرپرست وزارت کشور سوال کرد برخی معتقدند که واگذاری سهمیه اتوبوس‌های تهران به دیگر استان‌ها از سوی وزارت کشور یک اقدام سیاسی بوده است، نظر شما در این زمینه چیست ؟ 

هاشمی ضمن رد چنین اظهار نظرهایی گفت: «وزارت کشور آمادگی کامل دارد همه گونه فداکاری در جهت تامین منافع مردم داشته باشد و هیچ اعتقادی به این نوع اظهار نظرها ندارد و معتقدیم این نوع اظهار نظرها توسط افرادی بیان می‌شود که به دنبال شکاف بین مردم و مسولان هستند».

سرپرست وزارت کشور اعلام کرد: «ما به دنبال این هستیم سطح خدمات رسانی به مردم را به بالاترین حد ممکن با استفاده از توان و امکانات خودمان برسانیم». 

وی تاکید کرد: «خواست ما این است که از امکانات موجود برای خدمت به مردم بالاترین استفاده را داشته باشیم تا منافع مردم به بهترین نحو ممکن تامین شود».

خبرنگاری دیگر از هاشمی پرسید آیا طرح‌ها وبرنامه‌های شما در بحث امنیت اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی ادامه می‌یابد؟ 

وی در جواب گفت: «ما باید با ریشه یابی در بحث ناامنی و فساد با این دو ناهنجار برخورد جدی داشته باشیم».

هاشمی با بیان این که برخورد نیروی انتظامی با مواد مخدر مهمترین خواسته ما از نیروی انتظامی در بحث امنیت اجتماعی است، افزود: «ما مبارزه با مواد مخدر را به شدت و جدیت دنبال می‌کنیم».

خبرنگاری دیگر از سرپرست وزارت کشور در خصوص زمان دیدارش با قالیباف شهردار تهران سوال کرد که وی در جواب گفت: «این دیدار قرار است در هفته آینده صورت گیرد».

خبرنگاری دیگر از سرپرست وزارت کشور پرسید زمانی که شما ریس ستاد تبصره ‪ ۱۳‬بودید برای قیمت بنزین نرخ تعیین کردید در صورتی که بر اساس قانون تعیین نرخ بنزین باید توسط مجلس صورت می‌گرفت، آیا فکر نمی‌کنید این اقدام شما در آن زمان خلاف قانون بوده است ؟ 

هاشمی هم در جواب گفت: «ما به هیچ وجه حاضر نیستیم بیشتر از اختیارت قانونی خود تصمیم‌گیری کنیم و تعیین نرخ بنزین بر اساس مصوبه‌ای بوده که مجلس به ما ابلاغ کرد».

سرپرست وزارت کشور گفت: «بر اساس مصوبه مجلس که قانون است ما باید تا سال ‪ ۱۳۹۰‬بنزین را به قیمت جهانی عرضه کنیم و آن را از سبد حمایتی خارج کنیم و بر همین اساس برنامه ریزی کردیم به صورت پلکانی تا زمان تعیین شده بنزین به قمیت واقعی آن عرضه شود».

خبرنگاری از سرپرست وزارت کشور در خصوص زمان تغییر استانداران سوال کرد که وی در جواب گفت: «بحث توانمندی و کارآمدی افراد و اثر بخشی و عناصر محیطی در کارآمدی آنها بسیار موثر است و به طور طبیعی سعی بر این است که از یک فرد در بالاترین و مهمترین جایگاه ممکن استفاده کنیم».

وی خاطر نشان کرد: «در برخی مواقع این امکان وجود ندارد که توانمندیها یک فرد به صورت کامل شکوفا شود به همین دلیل جابجایی در این مواقع لازم است و حتما این کار با توجه به منافع مردم صورت خواهد گرفت».

خبرنگاری دیگری از وی سوال کرد چه زمانی ثبات مدیریت در وزارت کشور شکل خواهد گرفت، وی در جواب تصریح کرد: «تغییر مدیریتی هیچ زمانی در کشور متوقف نخواهد شد و همیشه در زمان‌های مختلف بر اساس مصالح و منافع مردم تغییر مدیریتی خواهیم داشت و این تغییر مدیریت تنها مربوط به قوه مجریه نیست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین